Belasungkawa Allahyarhamah Datuk Aishah Ahmad – Malaysia kehilangan tokoh automotif yang disegani

Belasungkawa Allahyarhamah Datuk Aishah Ahmad – Malaysia kehilangan tokoh automotif yang disegani

Hari ini, industri automotif Malaysia dikejutkan dengan berita pemergian Datuk Aishah Ahmad, Presiden Persatuan Automotif Malaysia (MAA), ke Rahmatullah. Beliau yang berusia 71 tahun menghembuskan nafasnya yang terakhir sewaktu mengerjakan ibadah umrah di Jeddah pagi semalam dan dikebumikan di sana hari ini.

Allahyarhamah Datuk Aishah telah berkecimpung dalam industri automotif tanahair sejak lebih 40 tahun, termasuk pernah memegang jawatan sebagai Pengarah Hal Ehwal Korporat (Kumpulan Automotif), Sime Darby Motors Division Sdn. Bhd. Atas kredibiliti dan pengalaman yang meluas dalam industri ini, beliau telah dilantik sebagai Presiden MAA sejak Januari 2000 sehingga kini.

DRB-Hicom dalam kenyataan medianya turut berkongsikan rasa sedih di atas pemergiaan Allahyarhamah Datuk Aishah, “Beliau adalah seorang yang gigih dalam industri automotif dan telah memberikan sumbangan besar kepada industri permotoran Malaysia sepanjang kerjayanya. Datuk Aishah amat sukar diganti dan legasinya akan mencerminkan impak segala usaha yang dilaksanakan di dalam industri yang beliau sangat cintai,” kata Datuk Seri Syed Faisal Albar, Pengarah Urusan Kumpulan DRB-HICOM.

Tambahnya, “Kepimpinan, visi, dan dedikasi beliau dalam menguruskan MAA telah memberi impak yang berkekalan kepada industri, dan beliau akan dikenang sebagai pemimpin yang tidak mengenal erti penat lelah demi perkembangan dan pembangunan sektor automotif di Malaysia. Pemergian beliau adalah satu kehilangan besar kepada industri dan seluruh masyarakat.”

Kami di paultan.org juga turut berdukacita di atas pemergian Allahyarhamah yang boleh dianggap sebagai srikandi automotif tempatan. Perjuangan dan usaha beliau di dalam memajukan industri automotif tempatan cukup dihargai. Salam takziah untuk keluarga beliau. Semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan hambaNya yang beriman. Al-Fatihah.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required