Rapid KL umum tren LRT Laluan Ampang/Sri Petaling antara Stesen Sentul Timur-Bandaraya dikurangkan

Rapid KL umum tren LRT Laluan Ampang/Sri Petaling antara Stesen Sentul Timur-Bandaraya dikurangkan

Rapid KL mengumumkan perkhidmatan LRT Laluan Ampang/Sri Petaling yang melibatkan antara stesen Sentul Timur dan stesen Bandaraya kini beroperasi dengan kekerapan setiap 12 minit ekoran beberapa tren yang terpaksa dikeluarkan daripada perkhidmatan atas faktor keselamatan.

Menurut kenyataan yang dikeluarkan, sejak 27 Januari lalu, hanya lima buah tren digunakan di antara stesen-stesen tersebut. Dan disebabkan kerosakan struktur dan landasan berhampiran stesen Bandaraya, tren-tren tersebut tidak dapat kembali ke depoh LRT di Ampang untuk kerja-kerja penyelenggaraan.

“Tiga daripada lima buah tren tersebut terpaksa dikeluarkan kerana tidak lagi memenuhi kriteria operasi. Kini, jumlah tren yang dapat beroperasi adalah sebanyak dua buah tren sahaja.

“Bagi menampung dan mengendalikan penumpang-penumpang yang terjejas, perkhidmatan bas perantara (LRT11) di antara stesen Sentul Timur dan Bandaraya diaktifkan bermula waktu puncak petang ini. Sebanyak sepuluh buah bas akan digunakan bagi perkhidmatan ini,” kata Rapid KL.

Rapid KL umum tren LRT Laluan Ampang/Sri Petaling antara Stesen Sentul Timur-Bandaraya dikurangkan

Rapid KL menambah, perkhidmatan bas perantara LRT11 ini akan berhenti di stesen Sentul Timur, Sentul, Titiwangsa, PWTC, Sultan Ismail dan Bandaraya.

“Perjalanan sehala menaiki bas perantara dari Sentul Timur ke Bandaraya dijangka mengambil masa selama 30 minit. Bagi mengawal pergerakan penumpang di stesen dan platform, anggota operasi rel, anggota Polis Bantuan dan Troopers akan ditempatkan di stesen-stesen yang terlibat.

“Kami memahami kesukaran yang dihadapi oleh para penumpang dan memohon maaf di atas segala kesulitan. Kesabaran para penumpang amat kami hargai,” katanya lagi.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required