Motoplex Butterworth kini dibuka – pusat sehenti untuk motosikal Piaggio, Vespa, Aprilia, Moto Guzzi

Motoplex Butterworth kini dibuka – pusat sehenti untuk motosikal Piaggio, Vespa, Aprilia, Moto Guzzi

Satu lagi pusat sehenti untuk motosikal Piaggio, Vespa, Aprilia dan Moto Guzzi yang dipanggil sebagai Motoplex kini dibuka secara rasmi di Butterworth, Pulau Pinang.

Dikendalikan oleh GB Motorcycles Sdn Bhd, Motoplex Butterworth terletak di sebuah bangunan berkeluasan 3,200 kaki persegi, dengan 2,600 kaki persegi dijadikan sebagai pusat pameran sementara 600 kaki persegi lagi untuk bahagian servis.

Selain boleh melihat model-model terkini serta mendapatkan servis empat jenama motosikal Itali yang disebutkan tadi, Motoplex Butterworth juga menempatkan ruang istirehat untuk pelanggan serta bahagian jualan barangan gaya hidup rasmi jenama-jenama tersebut.

“Motoplex adalah rumah untuk jenama ikonik Piaggio. Dengan adanya semua jenama ini di bawah satu bumbung, kami dapat menawarkan barisan model yang lebih pelbagai untuk bakal pelanggan yang mencari pengalaman bermotosikal Itali serta gaya hidup, teknologi, prestasi dan warisannya,” kata pengerusi Didi Group, Rewi Hamid Bugo.

“Kami komited untuk memberikan servis kepada penunggang dengan penuh semangat dan dedikasi melalui kedai konsep berkeluasan 3,200 kaki persegi ini, lengkap dengan bahagian servis yang dikendalikan oleh pekerja berkemahiran. Kami bukan sahaja membuat motosikal. Kami juga juga mengubah cara orang bergerak,” kata pengarah GB Motorcycles, Kheoh Hock Seng.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required