Malaysia Speed Festival 2023 semakin maju – MSF Superturismo dan MSF Superbikes hujung minggu ini

Malaysia Speed Festival 2023 semakin maju – MSF Superturismo dan MSF Superbikes hujung minggu ini

Mula dianjurkan pada tahun 2010, Malaysia Speed Festival (MSF) kini melangkah lebih ke hadapan dengan tahun ini dengan dua daripada siri perlumbaan yang dianjurkan, iaitu MSF Supermoto dan Saga Cup dinaik taraf secara rasmi dan dikenali sebagai Malaysia Supermoto Championship dan Malaysia Saga Cup Championship.

Selain daripada dua siri ini, MSF juga akan mengembangkan lagi siri perlumbaannya yang lain termasuk MSF Touge Hill Climb, MSF Super Turismo dan MSF Superbikes. Selain daripada itu, satu lagi siri baru yang melibatkan perlumbaan 88 pusingan di Litar Sepang akan diperkenalkan, dengan menggunakan nama Merdeka 88 Endurance.

“2022 adalah satu tahun yang hebat bagi kami di MSF. Pada tahun itu, kami berjaya mengembangkan acara yang dianjurkan oleh MSF, dari perlumbaan untuk kereta saloon dan juga superbike di Litar Sepang, ke pelbagai lagi negeri dan segmen di Malaysia.”

“Dorongan daripada kejayaan itu, kami sasarkan 2023 untuk mencatat kejayaan yang lebih besar. Tahun ini kami mensasarkan untuk menaik taraf beberapa komponen dalam siri, selari dengan aspirasi kami untuk menyebarkan keseronokan, keterujaan serta sukan permotoran mampu milik kepada rakyat Malaysia,” kata pengarah acara MSF, Adian Yein Khalid.

Minggu ini, dua siri MSF akan berlangsung di Litar Sepang, iaitu MSF Superturismo dan MSF Superbikes, dengan orang ramai dijemput hadir untuk memeriahkan suasana dan menikmati keterujaan perlumbaan.

Dalam MSF Superturismo terdapat kategori Ultimate, Super, Production dan Saga Cup, sementara MSF Superbikes dibahagikan kepada kategori All Stars, GP Master, GP Pro, GP X dan Super Rookie. Pusingan seterusnya untuk dua siri ini adalah pada 9 Julai, 17 September dan 22 Oktober, sementara MSF Superturismo akan mempunyai tambahan satu lagi pusingan (pusingan kedua) pada 11 Jun.

Maklumat lanjut berkenaan aktiviti MSF, penyertaan ataupun cara berkunjung boleh didapati di msfracing.com.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required