VIDEO: MPV plat pendaftaran S’pura isi petrol RON95 – petugas stesen minyak segera hentikan pam

VIDEO: MPV plat pendaftaran S’pura isi petrol RON95 – petugas stesen minyak segera hentikan pam

Satu lagi video viral yang dikongsikan menerusi saluran Youtube SG Road Vigilante SGRV yang memaparkan seorang penumpang MPV Honda Odyssey dengan plat pendaftaran Singapura SLK366U telah mengisi minyak petrol RON 95 di sebuah stesen minyak Shell Lingkaran Kedua, Gelang Patah, Johor.

Walau bagaimana pun, tindakan individu tersebut disedari oleh petugas stesen Shell itu yang dengan pantas menghentikan proses pengisian minyak tersebut. Namun tidak diketahui tindakan yang diambil oleh stesen minyak berkenaan kerana sedutan video berkenaan ‘terpotong’ begitu sahaja. Dengan sedutan seterusnya kelihatan individu berkenaan terus memasuki kenderaan dan berlalu pergi.

Apa pun, tindakan pantas petugas stesen minyak berkenaan wajar dipuji kerana berjaya ‘mengekang’ tindakan warga asing yang ‘mencuri’ subsidi yang sepatutnya menjadi hak rakyat Malaysia sahaja.

Sebelum ini Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna (KPDNHEP) menyeru orang ramai agar menyalurkan maklumat termasuk gambar serta lokasi stesen minyak, jika mereka terserempak dengan kenderaan bernombor pendaftaran asing mengisi petrol RON95. Aduan boleh disalurkan menerusi e-aduan KPDNHEP pada PAUTAN INI, WhatsApp di talian 019-2794317 atau talian bebas tol 1-800-886-800.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required