Polis Ipoh sedang kesan perakam video penumpang keluarkan badan dari sunroof MPV Toyota Alphard

Polis Daerah Ipoh telah mengesan dua video masing-masing berdurasi 24 saat dan 9 saat yang dikongsikan menerusi laman Facebook Malaysia Automotive Shiftposting yang memaparkan tiga individu yang melakukan aksi berbahaya dengan mengeluarkan separuh badan melalui sunroof atau bumbung suria.

Ketua Polis Daerah Ipoh, Asisten Komisioner Yahaya Hassan berkata, pihaknya telah menerima laporan polis mengenai kejadian tersebut dan kes disiasat di bawah Seksyen 336 Kanun Keseksaan iaitu perbuatan yang membahayakan nyawa atau keselamatan diri orang lain.

“Untuk makluman, pihak polis telah berjaya mengesan pemandu dan penumpang MPV terbabit. Hasil siasatan awal mendapati kejadian berlaku kira-kira jam 10.40 malam kelmarin (1 Mac) di Jalan Sultan Idris Shah. Tiga individu yang membuat aksi berkenaan adalah remaja di antara usia 13 hingga 16 tahun. Semasa kejadian ibu remaja berkenaan berada dalam MPV terbabit yang dipandu oleh saudara mereka,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Tambah beliau, individu yang merakam dua video itu pada masa kejadian diminta berhubung dengan pegawai penyiasat kanan, Asisten Superintendan (ASP) Yap Siew Cheng di talian 012-9093362 untuk membantu siasatan.

Katanya lagi, siasatan turut dijalankan mengikut Seksyen 31(1)(a) Akta Kanak-kanak 2001 iaitu kerana mendedahkan kanak-kanak dengan cara yang mungkin akan menyebabkan kecederaan fizikal.

“Pihak polis juga ingin memberi nasihat kepada orang ramai khususnya ibu bapa dan penjaga supaya tidak membenarkan kanak-kanak melakukan perbuatan yang mungkin mendatangkan bahaya bagi mengelakkan sebarang risiko keselamatan yang tidak diingini,” katanya lagi.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required