Naza keluarkan kenyataan berkaitan penamatan Ferrari

Naza keluarkan kenyataan berkaitan penamatan Ferrari

Susulan daripada pengumuman yang dibuat oleh Ferrari berkaitan penamatan Naza Italia sebagai rakan niaga bermula 8 April ini, Kumpulan Automotif Naza pula hari ini mengeluarkan kenyataan balas.

Dalam kenyataan itu, kumpulan berkenaan menjelaskan bahawa pengakhiran kerja sama dengan pengeluar kenderaan dari Itali itu adalah disebabkan oleh perbezaan strategi dan tiada persefahaman dalam menentukan arah tuju perniagaan. Berikut maklumbalas penuh daripada Naza:

“Sejak beberapa tahun terakhir ini, perniagaan automotif Naza telah menilai semula jenama yang dikendalikan, dan melihat yang mana lebih selari dengan strategi perniagaan kami. Kami bersetuju untuk mengakhiri hubungan perniagaan dengan Ferrari S.p.A disebabkan jangkaan mereka yang tidak lagi selari dengan strategi kami.

Sudah sampai masa bagi kami untuk perpisah arah dengan Ferrari kerana itu akan membolehkan kami fokus kepada jenama lain dan memberikan yang terbaik kepada jenama lain yang dikendalikan serta menyusun semula sumber kepada jenama yang lebih menepati strategi perniagaan automotif kami.

Kami akan terus menyediakan sokongan kepada Ferrari bagi memastikan peralihan perniagaan yang lancar, sehingga April 2023. Kami juga ingin mengucapkan penghargaan kepada Ferrari di atas hubungan perniagaan yang panjang sebelum ini, dan berharap jenama Ferrari akan terus berkembang pada masa akan datang.”

Ferrari masih belum mendedahan identiti rakan niaga barunya di Malaysia, tetapi beberapa nama disebut-sebut sebagai calon yang sesuai, dan sebahagian daripadanya juga memang nama besar yang sudah dikenali.

Berakhirnya hubungan perniagaan dengan Ferrari bermakna Naza Italia hanya tinggal dengan jenama Maserati — yang akan terus diwakilinya di sini. Selain itu, di bawah Naza juga masih ada jenama automotif lain seperti Ducati (Next Bikes) dan Suzuki (Naza Eastern Motor).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required