Beberapa jalan utama di KL ditutup berperingkat 6-10 pagi pada 12 Mac sempena OCBC Cycle KL 2023

Beberapa jalan utama di KL ditutup berperingkat 6-10 pagi pada 12 Mac sempena OCBC Cycle KL 2023

Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik (JSPT) Kuala Lumpur telah memaklumkan terdapat beberapa jalan utama di sekitar bandaraya Kuala Lumpur bakal ditutup pada pagi Ahad ini, 12 Mac 2023. Ia adalah bagi kelancaran acara berbasikal OCBC Cycle Kuala Lumpur 2023 yang bakal berlangsung pada hari yang sama.

Menurut JSPT KL, penutupan jalan utama tersebut akan dilakukan secara berperingkat bermula sekitar 6.30 pagi sehingga tamat acara kayuhan pada 10 pagi. Laluan yang terbabit adalah Jalan Raja, Jalan Raja Laut, Jalan Perak, Jalan Dang Wangi, Jalan Sultan Ismail dan Jalan Conlay.

Selain itu, ia turut melibatkan Jalan Stonor, Jalan Kia Peng, Jalan P Ramlee, Jalan Ampang Jalan Putra, Jalan Tun Ismail, Jalan Sultan Salahuddin, Jalan Kuching, Jalan Kinabalu, Jalan Sultan Hishamuddin Jalan Raja dan berakhir di Dataran Merdeka.

Justeru, JSPT KL menasihati orang ramai yang ingin ke pusat bandar agar menaiki pengangkutan awam dan mematuhi arahan dan tanda arah oleh pihak trafik yang bertugas.

OCBC Cycle Kuala Lumpur 2023 bakal disertai lebih 2,500 peserta yang membabitkan dua kategori iaitu kayuhan sejauh 21 km dan acara dua pusingan sejauh 42 km. Selain itu, kategori baharu korporat turut diperkenalkan iaitu The KL’s Mayor Ride sejauh 42 km untuk pasukan yang terdiri daripada 10 peserta setiap kumpulan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required