Stesen Kereta Api Kajang 2 mula beroperasi 13 Mac ini

Stesen Kereta Api Kajang 2 mula beroperasi 13 Mac ini

Perbadanan Aset Keretapi (RAC) telah mengumumkan Stesen Kereta Api Kajang 2 akan mula beroperasi Isnin ini, 13 Mac 2023. Pembukaan stesen berkenaan bakal memberikan pilihan kepada penduduk di Kajang dan Bangi untuk menikmati kemudahan pengangkutan awam yang lebih selamat dan kondusif.

Menurut RAC, Stesen Kereta Api Kajang 2 ini melibatkan 46 perkhidmatan tren beroperasi pada hari bekerja dan 33 perkhidmatan pada hari minggu dan hari kelepasan am. Perkhidmatan tren pertama adalah pada 6.15 pagi dari Stesen Kajang 2 menuju stesen KL Sentral dan tren terakhir dari KL Sentral ke Kajang 2 pada 10.45 malam hari bekerja.

Manakala pada hari minggu dan kelepasan am, tren pertama dari Kajang 2 ialah 7.11 pagi dan tren terakhir dari KL Sentral pada 10.43 malam manakala kekerapan tren adalah 30 minit pada waktu puncak dan 60 minit di luar waktu puncak.

Stesen Kereta Api Kajang 2 mula beroperasi 13 Mac ini

“Para pengguna digalakkan untuk menggunakan kad Komuter Link atau Touch ’n Go sebagai mod bayaran sebagai kelancaran pergerakan ke destinasi dan mengurangkan kesesakan di stesen.

“Stesen Kajang 2 ini juga memiliki 500 petak parkir, fasiliti mesra Orang Kurang Upaya (OKU), lapan kios dan jejantas pejalan kaki dengan lif serta mampu mengendalikan 400 penumpang pada satu-satu masa,” menurut RAC dalam kenyataan yang dikeluarkan.

Tambah RAC, dua stesen kereta api berhampiran iaitu Stesen Kajang dan Bangi masing-masing mencatatkan jumlah pengguna seramai 1,328 sehari atau 484,688 orang setahun dan 624 orang atau 227,611 orang setahun pada tahun lepas.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required