TNB Electron sedia enam lagi pengecas DC tahun ini

TNB Electron sedia enam lagi pengecas DC tahun ini

Bulan lalu, susulan daripada pengenalan rangkaian pengecas pantas DC-nya, Tenaga Nasional (TNB) mengumumkan pihaknya akan memperluas capaian rangkaian tersebut dengan tambahan enam lagi pengecas pantas DC di sepanjang Lebuhraya Utara Selatan tahun ini.

Dalam satu hantaran Instagram, syarikat itu mendedahkan rancangan pelaksanaan tersebut, dengan menunjukkan peta lokasi umum yang memberi cadangan terhadap bagaimana capaian rangkaian itu akan disediakan.

Enam lagi lokasi pengecas TNB Electron yang sedang dibangunkan ketika ini akan ditempatkan di R&R Machap (arah Selatan), Rawang (arah Utara), Gunung Semanggol (arah Selatan), Gurun (arah Utara dan Selatan) dan Paka (arah Selatan), dengan semua ini dijangka siap dalam tahun ini. Syarikat itu juga memaklumkan telah memperuntukkan RM90 juta dalam masa dua tahun untuk tujuan ini.

TNB Electron sedia enam lagi pengecas DC tahun ini

Setakat ini, kemudahan pengecasan TNB Electron ada tersedia di tiga R&R, iaitu Ayer Keroh (arah Utara) dan Tapah (arah Utara) di Lebuhraya Utara Selatan serta Paka (arah Utara) di Lebuhraya Pantai Timur 2.

Kedua-dua kemudahan di Ayer Keroh dan Paka menempatkan pengecas 90 kW (RM2.20 seminit), sementara di Tapah dengan 80 kW dan 100 kW, dengan harga masing-masing RM2.05 dan RM2.35 seminit.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required