WMoto Bobbie VII tiba di Malaysia – 693 cc, RM35,888

WMoto Bobbie VII tiba di Malaysia – 693 cc, RM35,888

Sebuah lagi motosikal cruiser kelas pertengahan memasuki pasaran Malaysia, iaitu WMoto Bobbie VII, dengan harga jualan RM35,888 tidak termasuk insurans dan cukai jalan. Jaminan yang diberi adalah selama dua tahun atau 20,000 km, dan motosikal ini ditawarkan dalam dua pilihan warna hitam, iaitu matte dan metalik.

Selain model biasa, MForce Bike Holdings turut membuat kejutan apabila mendedahkan satu versi Bobbie VII yang dipasang dengan sidecar di tepi. Ia diberitahu sedang menunggu kelulusan VTA daripada JPJ. Harga tidak didedahkan tetapi ada sumber memberitahu, kalau ia diluluskan untuk penjualan, harganya mungkin berada sekitar RM50k.

Bobbie VII digerakkan oleh enjin dua silinder selari berkapasiti 693 cc, dengan sistem penyejukan cecair, dan dipadankan bersama transmisi lima kelajuan. Kuasa yang mampu dihasilkan adalah 74 hp pada 8,500 rpm dan tork 64.3 Nm pada 6,500 rpm.

Mencatat berat keseluruhan 211 kg, Bobbie VII menggunakan suspensi yang terdiri daripada fork teleskopik di hadapan dan dua penyerap hentak dengan pelarasan pra beban di belakang. Kedua-dua brek hadapan dan belakang menggunakan tetapan cakera tunggal dan ABS dual-channel diberikan secara standard.

Bentuk biasa sebuah cruiser digunakan pada Bobbie VII dan tangki bahan apinya boleh diisi sehingga 15 liter. Semua lampu menggunakan jenis LED, sementara panel instrumen menggunakan kombinasi paparan digital LCD dan analog. Turut disediakan adalah soket pengecas USB.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required