MRT Laluan Putrajaya dilancar, kadar tambang percuma dari jam 3 petang ini hingga 31 Mac

MRT Laluan Putrajaya dilancar, kadar tambang percuma dari jam 3 petang ini hingga 31 Mac

MRT Laluan Putrajaya telah pun dilancarkan secara rasminya oleh Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim sebentar tadi. Dalam majlis yang berlangsung di depoh MRT di Serdang, Anwar turut mengumumkan perkhidmatan ini boleh digunakan secara percuma mulai hari ini sehingga 31 Mac 2023.

Kata beliau, perkhidmatan percuma itu dari stesen MRT Kwasa Damansara hingga Putrajaya Sentral ditawarkan sempena pembukaan rasmi MRT Laluan Putrajaya bermula jam 3 petang ini.

MRT Laluan Putrajaa memiliki jajaran sepanjang 57.7 km dengan 36 stesen. Ia bermula dari Kwasa Damansara (bandar baharu bersebelahan dengan Kota Damansara dan Sungai Buloh), di mana ia telah mula beroperasi sejak Disember 2016 sebagai sebahagian daripada MRT Laluan Kajang, dan berakhir di Putrajaya Sentral, pusat pentadbiran kerajaan Malaysia.

Dengan jajaran sepanjang 57.7 km ini, 44.2 km adalah melibatkan laluan beraras tinggi, dengan 13.5 km pula jajaran bawah tanah. Sebanyak sembilan stesen berada di bawah tanah, dan ia adalah dari Sentul Barat (sepanjang Jalan Ipoh) ke Chan Sow Lin. Dua stesen ini di antaranya melibatkan laluan Titiwangsa (hab rel/bas besar, Rapid KL menyatakan ia adalah KL Sentral Kedua), Hospital Kuala Lumpur, Raja Uda (antara Jalan Tun Razak-Kg Baru), Ampang Park, Persiaran KLCC, Conlay dan Tun Razak Exchange (TRX).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required