Kawasaki akan bawa barisan penuh model offroad ke pasaran Malaysia – diperkenalkan suku kedua 2023

Kawasaki akan bawa barisan penuh model offroad ke pasaran Malaysia – diperkenalkan suku kedua 2023

Kawasaki yang kini duduk di bawah Edaran Modenas Sdn Bhd (EMOS) untuk pasaran Malaysia nampaknya akan mengembangkan lagi penawaran produk mereka apabila kami diberitahu model offroad juga akan tiba tidak lama lagi.

Menurut ketua pegawai pemasaran Modenas, Yusaku Kashiwagi, barisan penuh model offroad ini akan diperkenalkan untuk pasaran Malaysia, termasuk dari kategori enduro dan motocross yang tidak boleh didaftar untuk kegunaan atas jalan raya, namun akan dilakukan secara berperingkat.

Ini adalah sesuatu yang menarik untuk dilihat kerana sudah lama model offroad sebenar (selain KLX) tidak tiba di negara kita melalui saluran rasmi dan bagaimana penentuan harganya akan dibuat untuk bersaing dengan jenama Eropah yang semakin berkembang di sini.

Kawasaki akan bawa barisan penuh model offroad ke pasaran Malaysia – diperkenalkan suku kedua 2023

“Untuk tempoh awal ini, kita sudah melantik empat pengedar khas untuk motosikal offroad ini di seluruh Malaysia dan ia akan diumumkan bersama dengan pelancaran model antara bulan April atau Mei tahun ini,” kata ketua pegawai eksekutif Modenas, Roslan Roskan.

Antara model yang disebut oleh Roslan akan tiba di peringkat awal adalah KLX 140, yang duduk di bawah kategori enduro dalam barisan produk Kawasaki dan datang tanpa sebarang lampu. Kita juga boleh menjangkakan ketibaan model-model lain seperti siri KX 250 dan 450, yang terdapat dalam pilihan enduro dan motocross, dengan perbezaan seperti pada nisbah gear, kelengkapan serta kemampuan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required