UMW Toyota catat kenaikan 12% bagi prestasi jualan suku pertama tahun 2023 – termasuk Vios baharu

UMW Toyota catat kenaikan 12% bagi prestasi jualan suku pertama tahun 2023 – termasuk Vios baharu

UMW Toyota Motor (UMWT) mengakhiri suku pertama (Q1) bagi tahun 2023 dengan mencatatkan jualan sebanyak 9,136 unit untuk bulan Mac, iaitu 9,026 unit dari Toyota dan 110 unit dari Lexus. Bulan lalu juga dikatakan mencatatkan jualan tertinggi bagi Q1. Dengan angka tersebut, pendaftaran setakat suku pertama adalah 25,219 unit, atau 12% lebih tinggi berbanding tempoh yang sama tahun lalu yang hanya sekitar 22,447 unit.

Bulan lalu juga menyaksikan pengenalan Toyota Vios baharu, produk besar dari syarikat ini. “Vios seerba baharu ini mewakili komitmen kami untuk memberikan pelanggan kami dengan kenderaan dan pengalaman pemilikan yang terbaik. Ia merupakan model yang kami banggakan dan kami juga berharap lebih ramai rakyat Malaysia akan teruja memandu Vios,” ucap presiden UMWT Datuk Ravindran K.

Tidak lama lagi kita bakal menyambut Hari Raya Aidilfitri. Jika anda merancang untuk membeli mana-mana model keluaran Toyota, UMWT sedang mengadakan promosi Raya dengan menawarkan sehingga RM8,000 bagi model terpilih dan pembiayaan 100%. Selain itu, ia turut menawarkan promosi pakej penyelenggaraan Toyota Service Savers dengan ansuran bulan bermula serendah RM22.

Dalam hal lain, UMWT juga menganjurkan acara menanam pokok dengan kerjasama Persatuan Alam Sekitar Malaysia di Tanjung Tuan, Melaka, sempenma dengan penganjuran Raptor Watch 2023. UMW Green Shoots Initiative telah memberikan sokongan terhadap Kempen Penanaman 100 Juta Pokok dan selari dengan objektif United Nations Sustainable Development Goals (UNSDG). Ia juga seiring dengan komitmen Toyota Motor Corp dalam mencapai neutraliti karbon menjelang tahun 2050.

Anak pokok bakau ditanam bagi membantu pemulihan ekosistem paya bakau di Tanjung Tuan yang musnah akibat tumpahan minyak pada 2020. Sebanyak 6,100 pokok telah ditanam oleh 250 sukarelawan terdiri daripada kakitangan UMWT, pelajar dan guru Universiti Putra Malaysia, Politeknik Port Dickson dan Universiti Taylor.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required