Polis KB cari penunggang motosikal berbaju Melayu melakukan aksi wheelie bersama pembonceng wanita

Polis KB cari penunggang motosikal berbaju Melayu melakukan aksi wheelie bersama pembonceng wanita

Polis DiRaja Malaysia (PDRM) sedang mengesan seorang penunggang motosikal berbaju Melayu biru yang membonceng seorang wanita sambil melakukan aksi berbahaya (whelie) dipercayai berlaku di Jalan Pasir Puteh, Kg Peringat, Kota Bharu (KB), Kelantan.

Menurut Polis KB, aksi berkenaan dikesan menerusi satu rakaman video tular berdurasi 28 saat yang tersebar menerusi laman media Facebook Inforoadblock pada 25 April 2023 jam 1 tengahari.

“Sehubungan itu, satu laporan polis telah dibuat dan siasatan di bawah Seksyen 42(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 telah dijalankan. Bertindak atas maklumat pada 25 April, kira-kira jam 5.50 petang, sepasukan polis dari IPS Kota Bharu telah membuat serbuan di sebuah rumah di Kampung Machang Bubok, Peringat dan telah berjaya merampas sebuah motosikal Honda C-110B berwarna putih dan sepasang baju kurung serta sepasang baju Melayu berwarna biru yang dipercayai digunakan semasa melakukan aksi berbahaya tersebut.

Klik untuk besarkan

“Kedua-dua suspek gagak ditemui dan telah melarikan diri serta dikenalpasti akan disenaraihitamkan. Usaha mengesan sedang dijalankan untuk diambil tindakan yang boleh membawa kepada hukuman penjara tidak melebihi tempoh lima tahun dan denda tidak kurang RM5,000 dan tidak lebih RM15,000,” kata ACP Mohd Rosdi Daud, Ketua Polis Daerah Kota Bahru.

Tambahnya, pihak polis menggesa kedua-dua suspek dan orang ramai yang melihat atau mempunyai maklumat lanjut mengenai kejadian tersebut supaya menghubungi Ketua Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik Kota Bharu, ASP Ahmad Adnan Mohamad di talian 09-7752200 atau tampil di IPD Kota Bharu atau mana-mana balai polis berdekatan untuk membantu siasatan.

“Jangan bersubahat untuk melindungi keberadaan suspek kerana ia merupakan satu kesalahan jenayah,” kata polis daerah berkenaan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required