Continental Comfort Contact CC7 dilancar di Malaysia

Continental Comfort Contact CC7 dilancar di Malaysia

Susulan kepada pengenalan tayar UltraContact UC7 sebelum ini, Continental Tyres kini memperkenalkan pula tayar baru ComfortContact CC7 untuk pasaran Asia Pasifik, termasuk Malaysia. Tayar CC7 ini merupakan yang terbaru bagi barisan tayar generasi ketujuh, dan dibangun menggunakan Comfort+ Technology jenama itu, dengan penerapan konsep “ZEN”.

Pendekatan ini dapat dilihat di bahagian dinding tayar CC7, yang menampilkan corak khusus dengan lebih terperinci. Selain perubahan luaran, CC7 juga ada penambahbaikan berbanding model CC6 yang digantikannya dengan memberikan pengendalian, prestasi brek dalam keadaan basah dan kering serta penjimatan minyak yang lebih baik.

Continental Comfort Contact CC7 dilancar di Malaysia

Z dalam nama tersebut merujuk kepada Zero Shock Pattern, bertujuan untuk mengurangkan hentakan melalui rekaan corak unik struktur rusuk. E pula merujuk kepada EverFlex Compound, yang dibangunkan supaya lembut dan anjal untuk memberikan maklumbalas lebih baik di permukaan kasar dan menjadikannya lebih senyap.

Sementara N pula bermaksud Noise Muter yang meliputi Noise Breaker 3.0 — corak alun tayar yang bertindak memecahkan gelombang bunyi menjadi lebih kecil dan merendahkan frekuensi bunyi menggunakan prinsip resonator Helmholtz sebelum bunyi tersebut keluar.

Continental Comfort Contact CC7 dilancar di Malaysia

Pembangunan teknologi ZEN ini melibatkan pasukan 30 jurutera dan pakar yang telah menghabiskan sebanyak 7,500 jam untuk mereka, simulasi, membangunkan serta menguji prototaipnya. Pembangunan tayar yang siap selepas tujuh tahun CC6 diperkenalkan pada 2016 ini turut menyaksikan 500 ujian telah dijalankan di atas pelbagai permukaan jalan dan makmal, merangkumi jarak yang bersamaan tujuh kali keliling bumi.

CC7 ditawarkan dalam saiz dari 13 hingga 16 inci, dengan kelebaran tayar antara 165 hingga 215 mm, serta profil antara 50 hingga 70. Tayar ini dikilangkan di kilang Continental Alor Setar, Malaysia dan di Rayong, Thailand. Senarai saiz dan harga CC7 boleh dirujuk di sini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required