Polis sahkan penunggang motosikal melakukan aksi wheelie bersama pembonceng wanita sudah diberkas

Polis sahkan penunggang motosikal melakukan aksi wheelie bersama pembonceng wanita sudah diberkas

Polis Kota Bharu telah mengesahkan penunggang motosikal berbaju Melayu yang melakukan aksi wheelie bersama pembonceng wanita baru-baru ini sudah diberkas setelah kedua-duanya hadir menyerah diri selepas dua hari dijejaki.

Menurut Ketua Polis Daerah Kota Bahru, ACP Mohd Rosdi Daud, kedua-dua suspek yang merupakan pasangan suami isteri berusia 17 tahun dan 16 tahun akan dibawa ke Mahkamah Majistret Kota Bharu untuk permohonan tahanan reman.

“Siasatan lanjut akan diteruskan bersama dakwaan di bawah peruntukan undang-undang Seksyen 42(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 yang boleh membawa kepada hukuman penjara tidak melebihi tempoh lima tahun dan denda tidak kurang RM5,000 dan tidak lebih RM15,000,” katanya menerusi kenyataan yang dikeluarkan.

Dalam masa yang sama, pihak polis menggesa orang ramai supaya berhati-hati dan mematuhi undang-undang yang dikuatkuasakan di negara ini. “Kegiatan yang tidak bermoral seperti ini wajar dihentikan serta-merta kerana ia boleh membahayakan diri sendiri dan juga pengguna jalan raya yang lain serta mengganggu ketenteraman awam,” sambungnya lagi.

Baru-baru ini satu rakaman video berdurasi 28 saat tular di laman Facebook Inforoadblock pada 25 April 2023 yang memaparkan aksi seorang penunggang motosikal berbaju Melayu biru yang membonceng seorang wanita sambil melakukan aksi berbahaya (whelie). Kejadian berkenaan berlaku di Jalan Pasir Puteh, Kg Peringat, Kota Bharu, Kelantan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required