Suzuki V-Strom 1050DE tiba di Malaysia – RM88,800

Suzuki V-Strom 1050DE tiba di Malaysia – RM88,800

Suzuki Malaysia turut melancarkan sebuah model baru untuk pasaran Malaysia iaitu V-Strom 1050DE. Motosikal adventure/touring ini dijual pada harga RM88,800 tidak termasuk insurans, dan ditawarkan dalam dua warna iaitu Champion Yellow/Metallic Mat Sword Silver dan Glass Sparkle Black/Metallic Mat Black.

Dipacu oleh enjin v-twin DOHC 1,037 cc bersama transmisi enam kelajuan, V-Strom 1050DE mampu menghasilkan kuasa maksimum sehingga 105.5 hp dan tork 100 Nm pada 6,000 rpm. Untuk memadankan kuasa dengan cara tunggangan dan kawasan, penunggang boleh memilih tiga mod berbeza yang mengubah maklum balas pendikit serta penyampaian kuasa.

Sebagai sebuah model yang lebih memberikan fokus kepada tunggangan lasak berbanding V-Strom 1050 biasa, model DE ini diberikan beberapa naik taraf termasuk rim jejari hadapan 21 inci yang menggunakan tiub (belakang masih 17 inci) bersama tayar Dunlop Trailmax Mixtour serta mod kawalan cengkaman Gravel sebagai tambahan kepada tiga mod sedia ada.

Kedudukan motosikal ini juga lebih tinggi, dengan jarak dari tanah 190 mm (model biasa 165 mm), hasil daripada penggunaan suspensi lebih tinggi yang terdiri daripada fork Kayaba 43 mm boleh laras sepenuhnya di hadapan, dan monoshock Kayaba dengan tombol larasan pra beban di belakang.

V-Strom 1050DE juga datang dengan pelbagai sistem elektronik, yang termasuk dalam pakej Suzuki Intelligent Ride System (S.I.R.S.), seperti Suzuki Traction Control System (STCS), Motion Track Brake System, Cruise Control System, Hill Hold Control System, Load Dependent Control System, Slope Dependent Control System, Suzuki Easy Start System dan Low RPM Assist.

Quickshifter yang boleh digunakan untuk naik dan turun gear diberikan secara standard pada V-Strom 1050DE, dan ia juga dilengkapi dengan besi pemegang yang lebih tebal, penghadang angin hadapan boleh laras smoked yang lebih pendek serta mod untuk menutup fungsi ABS pada roda belakang.

Suzuki V-Strom 1050DE tiba di Malaysia – RM88,800

Istimewa untuk negara kita, Suzuki Malaysia telah memilih spesifikasi tempat duduk yang lebih rendah untuk 1050DE, iaitu unit 850 mm (kurang 30 mm berbanding tempat duduk 1050DE pasaran luar). Tangki bahan api berkapasiti 20 liter.

Dengan harga yang diberitahu tadi, V-Strom 1050DE tidak datang dengan aksesori lain seperti beg barangan, pemanas tangan dan lampu kabus, di mana ia dijual secara berasingan bersama pelbagai lagi barangan lain.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required