Ital Auto kini pengedar baharu Ferrari di Malaysia

Ital Auto kini pengedar baharu Ferrari di Malaysia

Pada awal Mac lalu, dilaporkan bahawa hubungan kerjasama perniagaan antara Ferrari dan Naza Italia, yang telah bermula sejak tahun 2008, telah pun berakhir mulai 8 April 2023. Kini, selepas sebulan pembubaran kerjasama berkenaan, Ferrari telah mendedahkan identiti rakan kerjasama baharunya untuk pasaran Malaysia.

Dalam kenyataan yang diedarkan kepada para pelanggannya, pengeluar kereta Itali berkenaan telah mengumumkan bahawa Ital Auto Malaysia telah dilantik sebagai pengimport bertauliah secara rasminya untuk pasaran Malaysia, bermula 5 Mei 2023.

“Ital Auto telah menjadi pengimport dan pengedar rasmi Ferrari di Singapura sejak 2009, dan telah terbukti sebagai rakan kongsi yang efektif dan boleh dipercayai dengan menyampaikan pengalaman pelanggan yang luar biasa dan perkhidmatan berkualiti kepada pelanggan kami. Kami yakin bahawa pangkalan pelanggan kami di Malaysia dan rantau ini akan terus menerima layanan terbaik,” kata Ketua Pegawai Komersil dan Pemasaran Ferrari Enrico Calliera dalam kenyataan yang dikeluarkan.

Ital Auto kini pengedar baharu Ferrari di Malaysia

Syarikat itu turut menambah Ital Auto Malaysia akan mengambil alih tempahan dan deposit pelanggan sedia ada untuk kenderaan Ferrari. Ital Auto yang merupakan sebahagian daripada multi-francias Kumpulan Komoco yang dimiliki oleh billionair Malaysia yang berpangkalan di Singapura, Ong Beng Seng. Selain Ferrari, Komoco turut mengendalikan beberapa jenama automotif lain di republik berkenaan, termasuk Hyundai dan Maserati.

Walau bagaimana pun, tidak didedahkan bilakah bilik pameran Ferrari baharu kendalian Ital Auto ini akan mula beroperasi. Namun difahamkan, bilik pameran yang terletak di Glenmarie itu sedang dalam proses pembinaan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required