Lexus Klang dibuka secara rasmi – bilik pameran mesra alam pertama jenama berkenaan di Malaysia

Lexus Klang dibuka secara rasmi – bilik pameran mesra alam pertama jenama berkenaan di Malaysia

Lexus Malaysia hari ini secara rasmi telah melancarkan satu lagi outlet pengedar baharunya untuk kawasan Lembah Klang iaitu Lexus Klang. Fasiliti yang mula beroperasi bermula 1 Januari lalu ini diuruskan oleh PCM Klang Motor Sdn Bhd, didakwa sebagai bilik pameran mesra alam yang pertama bagi Lexus di Malaysia.

Bilik pameran dan pengedaran ini terletak di Lot 1137, Jalan Kepayang, 41050 Klang, Selangor. Untuk perkhidmatan servis selepas jualan, pelanggan masih perlu ke pusat servis PCM Klang yang terletak di Sungai Rasah.

Fasiliti Lexus Klang ini didakwa direka dengan teknologi pembangunan hijau terkini. Ia dilengkapi dengan pelbagai material lestari yang mempunyai jangka hayat yang lebih panjang berbanding material binaan tradisional. Antara yang anda boleh lihat termasuk perabot-perabot yang diperbuat dari bahan terpakai seperti tong dram dan sebagainya.

Lexus Klang dibuka secara rasmi – bilik pameran mesra alam pertama jenama berkenaan di Malaysia

Bilik pameran mewah tersebut juga menampilkan sistem tenaga yang efisien termasuk penggunaan pencahayaan LED dan juga penderia gerakan sebagai suis lampu. Pelbagai pokok-pokok hiasan dalaman turut diletak di dalam bilik pameran ini.

Menurut Lexus Malaysia, pembukaan bilik pameran mesra alam ini adalah juga sejajar dengan komitmennya untuk mengurangkan jejak karbon dan merupakan sebahagian daripada lembaran baharu syarikat yang turut merangkumi usaha berterusan dalam mencapai neutral karbon menjelang tahun 2050.

“Kami amat teruja untuk membuka bilik pameran mesra alam pertama Lexus di Klang dan berharap ia akan membuka laluan bagi usaha-usaha kelestarian lain pada masa akan datang. Kami amat berbangga untuk menawarkan pelanggan kami salah satu pengalaman terbaik dan paling sofistikated menerusi bilik pameran yang menggabungkan secara harmoni rasa hormat kami kepada bumi serta usaha yang diambil demi masa depan yang hijau,” kata Presiden Lexus Malaysia, Datuk Ravindran K.

“Dengan menyepadukan material lestari dan teknologi menjimatkan tenaga dalam rekaan bilik pameran ini, kami mempamerkan komitmen dan keprihatinan syarikat terhadap kesejahteraan alam sekitar serta mengurangkan jejak karbon kami,” tambahnya lagi.

Selain dari menyediakan khidmat jualan, Lexus Klang turut menawarkan urus niaga secara tukar-beli, bagi memudahkan pelanggan menaik taraf kenderaan jenama Lexus lama mereka kepada model yang lebih baharu.

GALERI: Gambar rasmi bilik pameran Lexus Klang

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required