Isuzu D-Max 1.9L Standard 2023 di M’sia — tambahan kamera undur, skrin sentuh 7-inci; dari RM106k

Isuzu D-Max 1.9L Standard 2023 di M’sia — tambahan kamera undur, skrin sentuh 7-inci; dari RM106k

Isuzu Malaysia kini memperkenalkan secara rasmi Isuzu D-Max 1.9L Standard 2023 dengan kemaskini penawarannya. Ia juga melibatkan peningkatan harga sebanyak RM1,500: versi manual enam-kelajuan kini dijual pada harga RM105,599.20 atas jalan tidak termasuk insuran, manakala versi automatik dengan harga RM112,999.20.

Antara tambahan utama yang diberikan ialah ciri kamera undur untuk memudahkan meletak kenderaan dan menjadikan trak pikap ini lebih selamat; kini semua varian Double Cab dilengkapi ciri berkenaan (Standard, Auto Plus, Premium dan X-Terrain). Selain itu, pemegang pintu dan ruang barangan belakang juga kini dalam warna badan.

Kamera berkenaan memaparkan imej jelas di skrin sentuh tujuh-inci dalam kabin, yang menggantikan versi 2-DIN biasa sebelum ini. Sambungan Bluetooth dan sistem bunyi enam pembesar suara masih dikekalkan. Selain itu, kini juga terdapat dua slot USB di depan, Type A dan Type C, setiap satu.

Isuzu D-Max 1.9L Standard 2023 di M’sia — tambahan kamera undur, skrin sentuh 7-inci; dari RM106k

Selebihnya semua masih dikekalkan seperti varian Standard sebelumnya. Antaranya ciri lampu kabus depan, rim 17-inci serta kluster instrumen e-Lumex dengan paparan 4.2-inci, pendingin kawalan manual, kerusi balutan fabrik dan kerusi larasan manual.

Ciri keselamatan pula terdiri daripada dua beg udara depan, ABS, EBD, bantuan brek, ESC, kawalan cengkaman, bantuan mula mendaki, kawalan menuruni curam, lampu isyarak kecemasan, sensor undur dan Isofix. Varian Standard manual menerima lampu depan reflektor halogen dan DRL biasa, manakala varian automatiknya datang dengan projektor bi-LED dan DRL LED.

Enjin masih sama, unit RZ4E-TC 1.9 liter empat-silinder sebaris turbodiesel dengan janaan 150 PS pada 3,600 rpm dan 350 Nm tork dari 1,800 rpm hingga 2,600 rpm. Ini digandingkan bersama transmisi manual atau automatik enam-kelajuan, serta sistem pacuan semua roda. Pilihan warna ada Valencia Orange, Biarritz Blue, Splash White, Mercury Silver dan Onyx Black, dan jamnan lima-tahun/150,000 km adalah standard.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required