Yamaha YZF-R15M Monster Energy Edition diperkenal untuk pasaran Malaysia – terhad 600 unit, RM14,998

Yamaha YZF-R15M Monster Energy Edition diperkenal untuk pasaran Malaysia – terhad 600 unit, RM14,998

Setelah lebih satu tahun YZF-R15M dilancarkan untuk pasaran Malaysia, Hong Leong Yamaha Motor (HLYM) kini memperkenalkan warna baru untuk model sports permulaan tersebut, yang dipanggil sebagai Monster Energy Edition. Ia sebagai tambahan pilihan kepada warna perak yang diperkenalkan sebelum ini.

YZF-R15M Monster Energy Edition ini bagaimanapun hanya akan ditawarkan dalam jumlah yang terhad, iaitu 600 unit sahaja, dengan harga jualan RM14,998 tidak termasuk insurans. Harga ini adalah sama seperti YZF-R15M warna perak yang diperkenalkan sebelum ini.

Bahagian lain motosikal ini masih lagi sama, bermula dengan enjin yang menggunakan unit satu silinder suntikan bahan api SOHC, VVA 155 cc bersama padanan transmisi enam kelajuan dengan klac jenis slip & assist, menghasilkan 19 hp pada 10,000 rpm dan 14.7 Nm tork pada 7,500 rpm.

Sebagai sebuah motosikal versi prestasi, R15M didatangkan terus dengan quickshifter, sistem kawalan cengkaman (boleh ditutup), ABS two-channel serta panel paparan LCD yang boleh disambungkan kepada telefon pintar melalui aplikasi Y-Connect.

Meter LCD ini juga menyediakan dua pilihan paparan, iaitu Street untuk keadaan biasa, dan Track yang boleh memaparkan catatan masa pusingan di litar. Beberapa kemasan unik turut diberikan pada R15M, termasuk lencana R15M, penutup atas fork dengan logo R15M, tempat duduk khas serta angkup brek Bybre warna emas.

Kelengkapan lain pada R15 V4 ini adalah sama seperti R15 sebelumnya, termasuklah fork USD di hadapan, monoshock, brek cakera 282 mm di hadapan dan 220 mm di belakang, tangki bahan api 11 liter, berat 140 kg dan lengan ayun aluminium.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required