BMW X1 sDrive20i xLine 2023 di M’sia – galeri penuh; CKD; 2.0T 204 PS; dari RM239k; kurang RM33k dari iX1

BMW X1 sDrive20i xLine 2023 di M’sia – galeri penuh; CKD; 2.0T 204 PS; dari RM239k; kurang RM33k dari iX1

BMW X1 sDrive20i xLine 2023 telah pun diperkenalkan di pasaran Malaysia pada awal bulan ini, dengan harga atas jalan RM238,900 tanpa insurans. Ia didatangkan dengan waranti standard dua-tahun, tetapi jika hendak tambah dengan waranti lanjutan lima-tahun dan pakej penyelenggaran, harganya meningkat menjadi RM259.800. Untuk itu, kami membawakan pula galeri foto penuh untuk SUV mewah ini.

Seperti X1 generasi kedua (F48) sebelum ini, model generasi ketiga (u11) terkini ini merupakan unit pemasangan tempatan (CKD) di Kulim, Kedah. Versi janaan petrol bagi X1 ini menyertai adiknya dalam versi elektrik, iX1 xDrive30 M Sport, yang ditawarkan dengan harga bermula RM272,370 (atau RM285,800 dengan waranti lanjutan dan pakej penyelanggaran).

X1 sDrive20i xLine diberikan enjin 2.0 liter pengecas turbo empat-silinder sebaris dengan kuasa cecah 204 PS (201 hp atau 150 kW) dan tork 300 Nm. Ia digandingkan bersama transmisi dwi-klac Steptronic tujuh-kelajuan yang menyalurkan kuasa ke roda hadapan, membolehkannya dipecut dari 0-100 km/j dalam 7.6 saat dan kelajuan maksimum cecah 236 km/j.

Ciri standard bagi X1 buatan tempatan ini ialah dengan pakej penggayaan xLine yang merangkumi bampar lebih agresif dengan kemasan visual utamatermasuklah “kidney grille” dengan bingkai Pearl Chrome dan jalur hitam berkilat, panel pelindung bawah badan, kemasan krom bagi bukaan udara serta kemasan kelabu gelap untuk apron bawah.

Kelengkapan standard untuk X1 termasuklah lampu utama LED adaptif, rim 19-inci jejari-V Style 867 dwi-warna, sistem infotainmen dengan skrin sentuh 10.7-inci, sistem pencahayaan ambien, kawalan suhu dua-zon, balutan kerusi Sensatec, pedal penukar gear, tempat duduk pemandu larasan kuasa dengan fungsi memori dan My Modes.

Untuk sistem infotainmen, ia berasaskan BMW Operating System 8 dan menyokong Android Auto dan Apple CarPlay tanpa wayar serta ConnectedDrive. Selain itu, ia juga diberikan Comfort Access dan pad pengecas tanpa wayar secara standard bersama Digital Key Plus, yang boleh dihubungkan dengan telefon pintar (dengan cip ultra-wideband) untuk membuka kunci kereta.

Risalah spesifikasi BMW X1 sDrive20i xLine 2023; klik untuk besarkan

Bagi sistem bantuan pemandu, X1 sDrive20i xLine menerima pakej Bantuan Parkir dan Pemanduan. Ini termasuklah ciri ketibaan lorong dan amaran menukar lorong, amaran pejalan kaki dan pelanggaran, kepekaan trafik lintasan belakang, amaran pelanggaran belakang, info pengehad kelajuan, Kawalan Jarak Parkir Aktif, Bantuan Mengundur, dan kamera pandangan-belakang.

Walau bagaimana pun, model ini tidak dilengkapi dengan kawalan kelajuan adaptif, yang ditawarkan pada iX1. Varian semua-elektrik itu turut menerima ledakan kuasa dari dwi-motor, penjana kuasa pacuan semua-roda untuk harga premium lebih RM33,470 (atau RM26,000 dengan pakej waranti dan penyelenggaran lanjutan), berbanding model X1 janaan-petrol.

Lima warna ditawarkan bagi model ini, iaitu Black Sapphire, Alpine White, Cape York Green, Phytonic Blue dan Space Silver, semuanya digandingkan dengan balutan Sensatec rona hitam dan lapik bumbung anthracite.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required