Subaru Sport Mobility Concept tampil sebagai EV sport boleh offroad, dipamer bersama drone besar

Subaru Sport Mobility Concept tampil sebagai EV sport boleh offroad, dipamer bersama drone besar

Tahun ini di Japan Mobility Show, Subaru membawa dua kenderaan yang sangat berbeza. Satu daripadanya adalah kereta elektrik sports, yang dipanggil sebagai Sport Mobility Concept.

Kereta ini cuma dipamerkan secara statik dan tidak banyak perincian yang dikeluarkan oleh Subaru, selain menyatakan ia mempunyai penggerak elektrik pacuan semua roda serta tempat duduk yang rendah. Untuk bentuknya, kereta konsep dua pintu ini menampilkan bukaan yang lebar, lengkuk roda berpetak, panel kemasan berlapis-lapis serta kedudukan yang tinggi, memberi gambaran ia boleh dibawa meredah jalan lasak.

Bersebelahan dengan lampu utama terletak jalur LED dengan jalur pencahayaan melintang, dan di belakang juga menggunakan konsep sama, yang seterusnya bersambung dengan garis lengkuk roda. Bahagian unik lain adalah seperti bumbung kaca, yang menjadi antara penyumbang kepada ciri aerodinamiknya, serta rim turbofan.

Subaru Sport Mobility Concept tampil sebagai EV sport boleh offroad, dipamer bersama drone besar

Sebelum ini Subaru memang sudah ada mengeluarkan coupe sport pacuan semua roda, seperti XT/Alcyone/Vortex, dan SVX. Selain bahagian hadapan yang pendek, model konsep ini juga seakan mengingatkan kembali kepada model yang disebutkan tadi, serta juga Impreza 22B. Mungkinkah ini kebangkitan semula model-model seperti itu?

Setakat ini Subaru tidak mengatakan apa-apa, dan tidak mengesahkan sama ada ini adalah pra tonton awal kepada WRX generasi seterusnya. Ada beberapa media antarabangsa mengatakan, ini mungkin adalah permulaan kepada pembangunan BRZ serba baru, melihat kepada saiznya.

Satu lagi kenderaan konsep yang ditunjukkan oleh Subaru adalah sebuah drone besar yang dinamakan sebagai Air Mobility Concept, menampilkan enam bilah kipas yang tertutu serta ruang khas untuk penumpang. Sekali lagi, tiada perincian yang dikeluarkan untuk konsep ini, tetapi Subaru memberitahu, ia sedang dipersiapkan untuk demonstrasi penerbangan.

GALERI: Subaru Sport Mobility Concept

GALERI: Subaru Air Mobility Concept

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required