Motosikal jenama Kove dan Moda akan masuk pasaran Malaysia awal tahun hadapan – harga “mampu milik”

Motosikal jenama Kove dan Moda akan masuk pasaran Malaysia awal tahun hadapan – harga “mampu milik”

Memasuki kawasan pameran AFY Mobility Industries (AMI) Sdn Bhd di Litar Sepang sempena MotoGP hujung minggu lalu bukan sahaja menampakkan barisan model terkini Suzuki, tetapi juga penampilan dua jenama baru iaitu Kove dan Moda. Lima model Kove dan satu model Moda dipertonton kepada orang ramai.

Kove adalah satu jenama daripada China, tetapi ia lebih banyak memberi fokus kepada pasaran luar seperti Eropah. Oleh kerana itu, motosikal mereka dilihat datang dengan kelengkapan berjenama dan tetapan yang menjurus ke arah prestasi.

Model Kove yang dipamerkan adalah termasuk 450 Rally Factory Edition, Cobra 321 R (naked), 450RR (sports), 321RR S-Edition (sports) dan 500X (adventure). Melalui galeri gambar di bawah, anda boleh melihat kelengkapan antaranya seperti lengan ayun single sided, brek empat piston, lampu LED, skrin TFT, fork boleh laras dan pelbagai lagi.

Moda yang merupakan satu jenama baru pula hanya diwakili oleh satu model, dan ia dilihat sama seperti Dayang Vorei ADV 350 di China. Skuter ini datang dengan pelbagai kelengkapan canggih termasuk skrin TFT tujuh inci, sistem kunci pintar, penghadang angin boleh laras secara elektrik, pemerhati tekanan angin tayar, lampu LED serta perakam video hadapan dan belakang.

Menurut pengarah urusan kumpulan AMI, Datuk Jeffrey Lim Chee Sing, syarikat sedang berusaha keras untuk melancarkan produk jenama Kove dan Moda ini di pasaran Malaysia, dan sasarannya diletakkan pada awal tahun hadapan, dengan harga yang dikatakan ‘mampu milik’ untuk pengguna.

GALERI: Moda Shifter 400X

GALERI: Kove 450 Rally Factory Edition

GALERI: Kove Cobra 321R

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required