GAC GS3 Emzoom 2024 dibuka untuk tempahan — 1.5T, model CKD tiba April; dijangka bawah RM130k

GAC GS3 Emzoom 2024 dibuka untuk tempahan — 1.5T, model CKD tiba April; dijangka bawah RM130k

Warisan Tan Chong Automotif (M) Sdn Bhd (WTCA) yang merupakan anak syarikat milik penuh Warisan TC Holdings Bhd hari ini membuka tempahan bagi model SUV kompak GAC GS3 Emzoom dengan yuran RM1,000. Pelanggan bagi 100 tempahan pertama itu juga akan dijemput untuk acara khasnya kelak.

GAC GS3 Emzoom untuk pasaran Malaysia ditawarkan dalam dua varian, Exclusive dan Premium-R. Harga anggaran model ini pula dijangka berada di bawah RM130,000. Empat pilihan warna ditawarkan — Ivory White, Starlight Silver, Lake Blue dan Graphene Grey. Bagaimanapun, unit yang ditunjuk hari ini merupakan unit CBU, dengan model CKD dijangka masuk pasaran pada April nanti.

GAC GS3 Emzoom 2024 dibuka untuk tempahan — 1.5T, model CKD tiba April; dijangka bawah RM130k

Dibangun menggunakan platform GPMA pengeluarnya, GS3 Emzoom mempunyai ukuran 4,410 mm panjang, 1,850 mm lebar dan jarak antara roda 2,650 mm. Model ini akan bersaing dalam segmen B SUV, dengan model seperti Proton X50 dan Honda HR-V. Saiz GS3 Emzoom juga sedikit lebih besar berbanding pesaing yang dinyatakan ini.

GAC GS3 Emzoom menampilkan rekaan menyerlah, diwakili oleh rekaan gril Mecha Wing, lampu utama LED Laser Eye Split serta lampu belakang Light Dart yang membantu memberikan penampilan yang menawan futuristik bagi SUV ini. Ini ditambah dengan spoiler belakang untuk menjadikannya lebih garang. Pemegang pintunya juga datang dengan rekaan tersembunyi, serta tombol gear kristal yang memberi perhatian terhadap perincian.

GAC GS3 Emzoom 2024 dibuka untuk tempahan — 1.5T, model CKD tiba April; dijangka bawah RM130k

Model ini menggunakan enjin 1.5T GDI generasi ketiga yang didakwa lebih berkuasa dan cekap tenaga. Janaan kuasanya ialah 177 PS @ 5,500 rpm dan 270 Nm @ 1,400 rpm. Kadar penggunaan minyaknya pula 5.9l/100 km. Ruang dalamannya juga luas, menampilkan kemasan dua-tona dan tampak premium.

Versi CKD model ini juga akan mula dikeluarkan pada suku kedua 2024 di kilang pemasangan Tan Chong (TCMA) di Segambut, Kuala Lumpur. Bilik pameran pertama GAC juga dijangka akan dibuka di Petaling Jaya pada penghujung Februari 2024. Ini akan diikuti oleh pembukaan lima lagi bilik pameran yang terletak di lokasi strategik di Glenmarie, Cyberjaya, Seremban, Johor Bahru dan Pulau Pinang pada separuh pertama tahun ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required