Volkswagen Arteon, Golf Mk8 dan Passat dari 2019-2024 dipanggil semula di M’sia — hindar kebakaran

Volkswagen Malaysia telah membuat panggilan balik terhadap model Arteon, Passat B8 dan Golf Mk8 keluaran tahun 2019 hingga 2024 bagi kempen berkaitan lapik pelindung haba yang digunakan.

Syarikat itu menjelaskan, alas pelindung haba berkenaan tidak dipasang dengan betul ketika pengeluarannya disebabkan spesifikasi yang tidak tepat. Ini berkemungkinan menyebabkan kecederaan teruk. Pemasangan pada kedudukan tidak betul pelindung haba berkenaan boleh menyebabkan bahagian penyambung ke tangki minyak brek mencair. Minyak brek berkenaan kemudiannya boleh bocor dan menyebabkan kenderaan terbakar.

Jika lampu amaran brek kereta anda menyala, itu menandakan tahap minyak brek sudah terlalu rendah. Bahkan tanpa lampu amaran itu pun, pemilik bagi model yang dinyatakan ini diminta untuk membawa kenderaan mereka untuk pemeriksaan dan menempah jadual servis melalui aplikasi Volkswagen Care segera.

Sekiranya bahagian penyambung yang dinyatakan itu telah terkesan dan berubah bentuk dari yang asal, maka silinder utama brek akan ditukar. Tiada sebarang kos yang akan dikenakan terhadap pelanggan untuk servis ini, dan ia memerlukan masa sehingga dua jam untuk diselesaikan.

Tiada sebarang kes kebarakan kenderaan yang berpunca daripada alas pelindung haba berkenaan di Malaysia setakat ini, tetapi pemilik yang terlibat perlu bertindak sekarang. Periksa sama ada kenderaan anda terksesan atau tidak, dan hebahkan perkara ini kepada orang di sekeliling anda yang mungkin terkesan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required