GALERI: Off The Grid 2024 – kenderaan menarik di acara gaya hidup outdoor di MAEPS, Serdang

GALERI: Off The Grid 2024 – kenderaan menarik di acara gaya hidup outdoor di MAEPS, Serdang

Acara Off The Grid (OTG) yang mengetengahkan gaya hidup outdoor dan sebelum ini dianjurkan sekali dengan Art of Speed (AOS) kini berdiri sebagai acara sendiri dan sedang berlangsung di MAEPS, Serdang hari ini (24 Februari) dan esok (25 Februari).

Memandangkan paultan.org adalah laman automotif, kami paparkan antara kenderaan menarik yang boleh anda dekati sama ada di dalam dewan pameran ataupun bahagian luar acara ini. Antaranya adalah Steyr-Pauch Pinzgauer 6×6 dan juga Mercedes-Benz Unimog.

Dua model ini memang sukar untuk dilihat atas jalan kerana ia bukan dijual secara umum di negara kita, sebaliknya digunakan untuk jabatan kerajaan seperti tentera, perhutanan ataupun badan pengurusan kereta api.

Sudah tentu, memandangkan ini adalah cara gaya hidup outdoor, anda boleh melihat banyak kereta diubah suai untuk dibawa berkhemah ataupun bermalam terus (seperti campervan dan campertruck). Aksesori yang dipasang juga ada pelbagai daripada yang ringkas seperti atap kanvas sehinggalah keperluan lengkap seperti tempat mandi atau tidur.

Gaya hidup seperti ini sebenarnya boleh disesuaikan dengan pelbagai jenis kenderaan dan hanya bergantung kepada kreativiti anda untuk mengubah suainya mengikut keperluan. Seperti yang boleh dilihat di acara ini, bukan sahaja kenderaan seperti pacuan empat roda dan trak pikap boleh digunakan, tetapi juga kereta mewah seperti Porsche Cayenne, kereta kompak dan van klasik.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required