SDAC umum rekod jualan, memperluaskan rangkaian – 8,858 unit Ford Ranger, Everest dijual pada 2023

SDAC umum rekod jualan, memperluaskan rangkaian – 8,858 unit Ford Ranger, Everest dijual pada 2023

Sime Darby Auto Connexion, pengedar tunggal bagi kenderaan Ford di Malaysia, telah mengumumkan rekod jualan bagi 2023. SDAC-Ford telah menjual sebanyak 8,858 unit trak pikap Ford Ranger dan SUV Ford Everest pada tahun lalu.

Ranger generasi semasa dilancarkan pada Julai 2022, bermakna tahun lalu merupakan jualan tahunan penuh yang pertama bagi trak pikap ini. Pasaran kita turut menawarkan Ranger Raptor terkini dalam varian 3.0L V6 petrol, serta 2.0L bi-turbo diesel. Manakala Ranger Platinum pula baru menyertai barisan Ford pada November lalu. Dan Ford Everest pula dilancarkan di sini pada September 2022.

SDAC-Ford berkata, satu faktor penyumbang penting kepada kejayaan syarikat ialah perkembangan mantap rangkaian pengedar SDAC-Ford untuk menambah baik pengalaman servis Ford. Pada tahun lepas, syarikat ini telah menyempurnakan upacara pecah tanah bagi premis pengedar Ford Signature bernilai RM12 juta yang terletak di Jalan Baru, Seberang Prai.

SDAC umum rekod jualan, memperluaskan rangkaian – 8,858 unit Ford Ranger, Everest dijual pada 2023

Kemudahan pusat Ford 3S serba canggih ini dibina di atas kawasan seluas 46,000 kaki persegi, dengan berinspirasikan Ford Signature Corporate Identity dan menyediakan enam belas ruang servis dan empat ruang pameran kenderaan. Pusat ini akan beroperasi sepenuhnya menjelang akhir suku kedua 2024.

Dalam langkah strategik untuk mengambil kesempatan daripada pasaran pikap yang berkembang pesat di Malaysia Timur, SDAC-Ford telah meluaskan kehadirannya di seluruh rantau. Memandangkan Sabah merupakan pasaran pikap ketiga terbesar di negara ini, syarikat ini telah melancarkan dua pusat pengedar utama di sana iaitu Ford Kota Kinabalu (Inanam) oleh Boston Auto Dealership, dan Ford Kota Kinabalu (Penampang) oleh Rightpower Corporation. Di Sarawak pula, kini terdapat pengedaran Ford yang terletak di Kota Samarahan.

“Kami amat berbangga dengan kemajuan yang dicapai tahun lepas, yang merupakan kejayaan hebat bagi SDAC-Ford. Ini jelas membuktikan daya tarikan kenderaan Ford yang memenangi anugerah, disokong oleh kesungguhan dan kegigihan pasukan kami dan sokongan tidak berbelah bagi para pelanggan. Kami yakin bahawa Ford akan terus mempelopori pasaran, dalam masa yang sama, kami akan terus memenuhi komitmen terhadap kecemerlangan dan memberikan tahap kepuasan yang lebih tinggi kepada pelanggan,” kata Turse Zuhair, Pengarah Urusan SDAC-Ford.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required