PLUS tambah lokasi SmartLane, buat penambah baikan untuk keselesaan pengguna – rujuk cara guna

PLUS tambah lokasi SmartLane, buat penambah baikan untuk keselesaan pengguna – rujuk cara guna

Antara langkah yang diambil oleh PLUS untuk membantu kelancaran trafik semasa cuti perayaan Aidilfitri yang bakal tiba dalam masa beberapa minggu lagi adalah dengan pengaktifan serta penambah baikan laluan SmartLane.

SmartLane ini bukanlah sesuatu yang baru tetapi sekarang, jumlah lokasinya ditambah dengan kini terdapat di 18 lokasi iaitu tiga di wilayah utara, sembilan di wilayah tengah serta enam di wilayah selatan. Anda boleh melihat lokasi tepatnya melalui gambar rajah di bawah.

Bagi menjadikan cara penggunaan SmartLane ini lebih jelas kepada pemandu, PLUS bertindak melakukan beberapa peningkatan seperti tambahan papan tanda. Satu kilometer sebelum SmartLane ini dibuka akan ada satu papan tanda, diikuti satu lagi 500 meter sebelumnya, satu papan tanda peringatan setiap 500 meter dan papan tanda tamat.

Kemudiannya, PLUS juga meletakkan lampu hijau bekelip pada papan tanda laluan SmartLane ini sebagai tanda ia boleh digunakan. Untuk makluman, waktu operasi SmartLane ini berbeza mengikut lokasi dan keadaan trafik, jadi anda perlu merujuk kepada lampu hijau atau masa cadangan yang tersedia seperti dalam jadual.

Jarak laluan SmartLane ini antara 1.7 km ke 13.3 km, dengan yang paling panjang adalah di KM367.3 Arah Utara (Slim River) ke KM354.0 Arah Utara (Sungkai). Ia hanya dibuka untuk kenderaan persendirian atau penumpang sahaja dan jika terdapat sebarang ketidak pastian, anda boleh menghubungi talian bebas tol PLUS di 1800880000.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required