BMW iX2 xDrive30 M Sport 2024 di Malaysia – jarak gerak EV cecah 449 km; harga bermula RM283k

BMW iX2 xDrive30 M Sport 2024 di Malaysia – jarak gerak EV cecah 449 km; harga bermula RM283k

Susulan BMW iX2 yang telah pun mula dibuka tempahan di Malaysia, kini kami dedahkan pula spesifikasi penuh untuk model ini. Ditawarkan dengan varian tunggal xDrive30 M Sport, iX2 elektrik sepenuhnya ini ditetapkan pada harga atas jalan RM297k tanpa insurans, termasuk waranti lanjutan lima-tahun dan pakej servis enam-tahun, tetapi tanpanya, harga turun ke RM282,800.

Penjana kuasa iX2 lebih kurang sama dengan model spesifikasi tertinggi iX1, dengan dwi-motor dan larasan pacuan semua-roda pada 313 PS (308 hp atau 230 kW) dan tork 494 Nm. Sekaligus membolehkannya dipecut dari 0-100 km/j dalam 5.5 saat dan kelajuan maksimum cecah 180 km/j.

Kuasa yang disalurkan ke motor elektrik dibekalkan oleh bateri lithium-ion dengan kapasiti tenaga 66.5 kWh. Ia mampu memberikan jarak gerak hingga 449 km mengikut standard WLTP berbanding iX1 xDrive30 dengan 438 km.

Ia boleh dicas mengunakan pengecas DC pantas sehingga 130 kW, mampu mencapai status pengecasan 10-80% dalam masa 29 minit. Pengecas AC pula boleh dengan kapasiti 11 kW, yang memerlukan masa enam jam 30 minit untuk pengecasan penuh.

Kit standard bagi iX2 termasuk pakej M Sport yng merangkumi bampar hadapan dan belakang yang lebih agresif, roda aloi ringan M V-spoke style 873 M bicolour 20-inci, M high-gloss Shadowline dengan gril radiator, logo pintu belakang dan perumah cermin dalam warna hitam, gril hadapan iluminasi Iconic Glow, brek M Sport dengan kaliper metalik biru gelap, suspensi M adaptif, dan lampu utama LED adaptif.

Di dalamhya, pembeli diberikan pilihan upholstery kulit sintetik Veganza atau kombinasi Veganza dan Alcantara, kemasan dalaman ‘Hexacube’ aluminium, roda stereng kulit M, tempat duduk hadapan sport larasan kuasa, anthracite headliner, kawalan suhu dwi-zon, sistem pencahayaan ambien, pad pengecas tanpa wayar dan sistem bunyi Harman Kardon dengan 12-pembesar suara.

Risalah spesifikasi BMW iX2 xDrive30 M Sport 2024; klik untuk besarkan

Selain itu, ia juga diberikan sistem Live Cockpit Professional (kluster instrumen digital 10.25-inci dan skrin sesentuh infotainmen 10.7-inci), manakala sistem infotaimen yang dikuasakan oleh BMW Operating System 9 merangkumi perkhidmatan ConnectedDrive dan Connected Package Professional yang turut menyokong penggunaan Android Auto dan Apple CarPlay.

iX2 di pasaran kita juga didatangkan dengan pakej Bantuan Pemanduan, termasuk Bantuan Kawalan Lorong dan Stereng, Info Pengehad Kelajuan, Bantuan Had Kelajuan Automatik, Amaran Ketibaan Lorong, brek kecemasan sendiri dan Kawalan Kelajuan Aktif dengan fungsi stop and go.

Ia juga diberikan Parking Assistant Plus yang termasuk dengan Kawalan Jarak Parking Aktif (penderia parkir hadapan dan belakang), Bantuan Mengundur, Bantuan Parkir Sisi, kamera 360-darjah dan juga Perakam Pemandu dan Perakam Kecurian Jarak Jauh.

Risalah spesifikasi BMW iX1 xDrive30 M Sport 2024; klik untuk besarkan

Sebanyak tujuh warna ditawarkan untuk iX2 iaitu Alpine White, Black Sapphire, Skyscraper Grey, Cape York Green, Fire Red, M Portimau Blue dan M Brooklyn Grey. Setiap pembeliannya akan menerima waranti bateri lapan-tahun atau 160,000 km, bantuan tepi jalan dan talian bantuan kemalangan serya BMW Service Online.

Dengan harga RM297,000 (atau RM282,800 dengan waranti standard dua-tahun), iX2 xDrive30 M Sport ini adalah lebih mahal sebanyak RM7,000 jika dibanding dengan iX1 xDrive30 M Sport.

GALERI: BMW iX2 xDrive30 U10 di Japan Mobility Show 2024

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required