UMW Toyota catat jualan 7,345 unit pada April 2024

UMW Toyota catat jualan 7,345 unit pada April 2024

UMW Toyota Motor (UMWT) telah mencatatkan jualan sebanyak 7,345 unit untuk bulan April 2024, termasuk 132 unit kenderaan Lexus. Menurut UMWT, ia adalah ‘prestasi positif yang berterusan’ walau pada saat pasaran yang perlahan, dan setakat ini, telah mencatatkan jualan cecah 30,789 unit untuk empat bulan pertama 2024.

Walau bagaimanapun, tiada pecahan peratusan dikongsikan, tetapi menurut pengiraan kami, jualan untuk April 2024 turun sebanyak 24,18% berbanding Mac, tetapi 8.54% lebih tinggi jika dibandingkan dengan bulan yang sama tahun lalu.

Bulan lalu, UMW telah memperkenalkan Toyota Yaris G Limited. Ia dijual pada harga atas jalan tanpa insuran RM99,600, namun ia dihasilkan terhad hanya sebanyak 600 unit. Bulan yang sama juga kenderaan komersil Toyota Hiace dengan varian Super Long Wheelbase (SLWB) Window Van telah dibuka tempahan.

UMW Toyota catat jualan 7,345 unit pada April 2024

“Bulan ini, kami terus menunjukkan usaha berterusan untuk mencapai kecemerlangan dan keupayaan kami bagi menawarkan kepelbagaian segmen kenderaan untuk pengguna. Dengan Yaris G Limited, kami amat berbangga untuk memperkenalkan kenderaan yang sejajar dengan aspirasi dan gaya hidup pelanggan muda kami, mempamerkan pendekatan pemikiran ke hadapan kami terhadap reka bentuk dan fungsi automotif,” kata presiden UMWT Datuk Ravindran K.

Tambah beliau, “Di UMWT, kami komited untuk menyediakan solusi mobiliti kepada rakan komersil kami, di samping inovasi berpaksikan pelanggan. Dengan pengenalan Toyota Hiace SLWB, kami terus menunjukkan dedikasi kami untuk menyokong keperluan kepelbagaian dan dinamik sektor komersial, memastikan setiap organisasi mampu mencapai produktiviti dan kecekapan yang lebih tinggi.”

Baru-baru ini UMWT mengalu-alukan kedatangan Laser Motor di Seremban sebagai rakan pengedarr baru. Bermula dengan pusat 1S, kini ia menampilkan fasiliti 3S baharu di Oakland, Seremban dengan mempunyai 10 petak penyelenggara di pusat servisnya. Sepanjang Mei ini, UMWT juga menawarkan rebat sehingga RM7,500 dan 100% pembiayaan bagi 13 model Toyota, untuk maklumat lanjut, sila ke pusat pameran terdekat.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required