Mercedes-Benz Star Elegance Hap Seng Bukit Tinggi; ada spa kuku mewah dan pelbagai premis gaya hidup

Mercedes-Benz Star Elegance Hap Seng Bukit Tinggi; ada spa kuku mewah dan pelbagai premis gaya hidup

Pusat 3S dan 4S yang diklasifikasikan sebagai premium lazimnya akan menyediakan ruang lounge, kafe dan ruang permainan kanak-kanak bagi memberikan keselesaan kepada pelanggan tidak kira sama ada ketika proses membeli atau menservis kenderaan. Namun untuk jenama Mercedes-Benz, pusat dengan konsep runcit baharu yang digelar sebagai Star Elegance mengangkat status ‘premium’ itu ke satu tangga lebih atas.

Di Malaysia, pusat Star Elegance ini diperkenalkan buat pertama kali di Mercedes-Benz Autohaus Hap Seng Star Bukit Tinggi di mana pembukaannya dirasmikan pagi tadi. Pusat ini bukan sahaja menyediakan ruang servis dan bilik pameran yang sangat besar dan selesa, serta menampilkan segala jenis kemudahan kepada pelanggan, malah ia turut menawarkan keperluan gaya hidup.

Buat permulaan, Star Elegance Bukit Tinggi ini menyediakan spa kuku mewah, dan akan diikuti pelbagai kemudahan lain selepas ini kerjasama beberapa jenama. Kemudahan sedia ada seperti Mercedes-Benz Café dan pusat jualan barangan jenama automotif Jerman tersebut masih ditawarkan kepada pelanggan.

Mercedes-Benz Star Elegance Hap Seng Bukit Tinggi; ada spa kuku mewah dan pelbagai premis gaya hidup

Menurut MBM, pengenalan Star Elegance ini merupakan respon mereka terhadap tinjauan yang dibuat terhadap hampir 400 pelanggan Mercedes-Benz di Malaysia baru-baru ini. Antara dapatan penting dalam tinjauan tersebut mendapati bahawa 94% daripada pelanggan menganggap konsep runcit gaya hidup ini menarik, sementara 91% daripada pelanggan sememangnya mengunjungi pelbagai kedai gaya hidup di luar semasa kenderaan mereka diservis.

“Sebagai pemimpin dalam industri kereta mewah, Mercedes-Benz secara konsisten meningkatkan pengalaman mewahnya untuk pelanggan. Hari ini, Mercedes-Benz Malaysia merintis industri sebagai yang pertama menyepadukan pendekatan yang mementingkan kesihatan ke dalam persekitaran runcit kami. Konsep Star Elegance menggabungkan pengalaman runcit yang inovatif dengan lancar menggunakan elemen gaya hidup yang disusun rapi, mewujudkan pengalaman mewah yang holistik dan belum pernah dirasai oleh pelanggan kami sebelum ini,” kata CEO dan presiden Mercedes-Benz Malaysia (MBM), Amanda Zhang.

“Dengan pengenalan Konsep Gaya Hidup Star Elegance, kami meneruskan perjalanan transformatif kami untuk mentakrifkan semula pengalaman Mercedes-Benz. Star Elegance melambangkan komitmen kami untuk memberikan kemuncak pengalaman pelanggan dan menetapkan piawaian baharu dalam solusi automotif mewah. Inisiatif ini menekankan dedikasi kami yang tidak berbelah bahagi terhadap memenuhi pelbagai keperluan pelanggan kami yang lestari dan canggih, mengukuhkan Mercedes-Benz sebagai pilihan utama dalam segmen automotif mewah.

“Sementara kami merangkul setiap kemungkinan yang dibawakan oleh Star Elegance, kami tidak sabar untuk meneruskan legasi inovasi kami yang tertumpu terhadap pelanggan dan membentuk masa depan pengalaman mewah,” tambah Edvin Naidoo, Naib presiden khidmat pelanggan MBM.

Selain dari kemudahan-kemudahan gaya hidup, Star Elegance Hap Seng Bukit Tinggi ini turut menyediakan stesen pengecas EV untuk pemilik-pemilik kenderaan elektrik yang boleh digunakan menerusi aplikasi digital Mercedes Me. Manakala pemegang Mercedes-Benz Card diberikan diskaun 10% untuk pembelian alat ganti, barangan dan aksesori, serta 10x Treatpoints di Hap Seng Bukit Tinggi ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required