Honda Malaysia catat kenaikan jualan 23% untuk Q1 2024 – 21,500 unit; 2 model baharu dilancar tahun ini

Honda Malaysia catat kenaikan jualan 23% untuk Q1 2024 – 21,500 unit; 2 model baharu dilancar tahun ini

Dalam majlis pelancaran Honda City Hatchback facelift baru-baru ini, Honda Malaysia mendedahkan telah menghantar 21,500 unit kenderaan pada suku pertama (Q1) tahun ini. Ini mewakili peningkatan sebanyak 23% untuk setakat ini berbanding tempoh yang sama pada tahun lalu.

Awal Mac lalu, syarikat ini mendedahkan sasaran jualan untuk tahun ini ialah 95,000 unit, di mana ia lebih 19% berbanding yang disasarkan iaitu 80,000 unit pada tahun 2023. Dengan jumlah jualan untuk Q1 ini, Honda Malaysia kini hanya perlu mencapai sekitar 73,500 unit dalam beberapa bulan ini untuk sasaran tahun 2024.

Dari segi model, sudah diumumkan bahawa dua model Honda baharu dilancarkan tahun ini, termasuk
City Hatchback yang baru dilancarkan itu. Menurut syarikat itu, sebanyak 28,700 unit model segmen-B tersebut telah dijual sejak pengenalan awalnya pada Disember 2021.

Untuk model kedua pula, tidak dimaklumkan, namun ada kemungkinannya Civic facelift, yang telah dilancarkan di Amerika Syarikat pada Januari lalu. Pada Mac lalu, Honda Malaysia berkata, pihaknya ingin memberi penekanan yang lebih besar buat model hibrid e:HEV, termasuk menghadirkan lebih banyak varian dengan penjana kuasa elektrik untuk pasaran tempatan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required