JPJ buka penawaran baki siri nombor pendaftaran FFF mulai 1 Jun 2024 – hanya di kaunter JPJ sahaja

JPJ buka penawaran baki siri nombor pendaftaran FFF mulai 1 Jun 2024 – hanya di kaunter JPJ sahaja

Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) telah mengumumkan penawaran baki siri nombor pendaftaran istimewa siri FFF bakal dibuka mulai 1 Jun 2024. Di mana penjualan baki siri tersebut akan dilaksanakan di kaunter JPJ Ibu Pejabat Bahagian Pelesenan Kenderaan atau di semua Pejabat JPJ Negeri.

Menurut JPJ, penawaran baki siri FFF ini adalah sehingga ia habis dijual, bermakna tiada tempoh tertentu bagi penjualan yang ditetapkan. Selagi masih ada baki nombor, maka ia akan terus dibuka untuk dijual.

Walau bagaimana pun, terdapat syarat pembelian iaitu ditetapkan harga berjumlah RM510 termasuk fi perkhidmatan, hanya terhad kepada tiga permohonan sahaja, dan permohonan perlu disertakan dengan borang JPJeBid 02 serta MyKad, SSM atau pasport pemohon.

Sebelum ini, JPJ telah membuka bidaan untuk siri FFF ini menerusi platform dalam talian JPJ eBid selama lima hari iaitu bermula 11 Mei 2024 sempena dengan ulangtahun agensi penguatkuasaan ini yang ke-78 yang disambut pada tarikh berkenaan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required