LRT3: Penutupan laluan, lencongan trafik di Damansara di Lebuhraya PLUS, SPRINT, 18-31 Julai

Penutupan 1 (kiri) & Penutupan 2 (kanan)- Klik untuk besarkan

Setia Utama LRT 3 Sdn Bhd selaku pihak kontraktor bagi projek Transit Aliran Ringan 3 (LRT3) telah memaklumkan bahawa penutupan laluan dan lencongan trafik akan dilaksanakan di Lebuhraya PLUS dan SPRINT, berhampiran dengan Damansara iaitu setentang dengan Jalan Bridge 21/64. Ia akan dilaksanakan dari 18 hingga 31 Julai ini, setiap Isnin hingga Sabtu dari jam 11 malam hingga 5 pagi.

Menurut syarikat terbabit, penutupan laluan dan lencongan trafik berkenaan adalah bagi kelancaran kerja-kerja pembinaan LRT3. Terdapat tiga fasa penutupan laluan dan lencongan trafik, iaitu Penutupan 1 melibatkan jalan susur ke Jalan Kayu Ara di Lebuhraya SPRINT (NKVE/ bertentangan dengan Petronas NGV, arah Damansara) yang akan ditutup secara berkala.

Manakala Penutupan 2 pula membabitkan lorong tengah dan kiri di Lebuhraya PLUS (arah Damansara) bermula dari kedai hardware ke jalan bertentang dengan Petronas NGV yang akan ditutup secara berkala.

Penutupan 3 (kiri) & Penutupan 4 (kanan)- Klik untuk besarkan

Bagi Penutupan 3 pula melibatkan lorong paling kanan di Lebuhraya PLUS (arah Damansara) bermula dari kedai hardware ke jalan bertentangan dengan Petronas NGV yang akan ditutup secara berkala.

“Hanya satu penutupan laluan akan dibuat pada satu-satu masa. Pengguna lebuhraya adalah dinasihatkan untuk mengikut papan tanda lencongan. Kerja-kerja ini akan dilaksanakan dengan kelulusan dari Lembaga Lebuhraya Malaysia (LLM).

“Pihak kami memohon maaf atas segala kesulitan yang timbul dan amat menghargai kerjasama dan kesabaran anda semasa kami membina LRT3 untuk penambahbaikan masa hadapan semua,” kata syarikat terbabit.

Perkhidmatan LRT3 atau akan dikenali sebagai LRT Laluan Shah Alam ini melibatkan jajaran sepanjang 37.8 km ini. Ia menghubungkan Bandar Utama di Petaling Jaya ke Johan Setia di Klang. Bandar Utama merupakan salah satu hentian bagi MRT Laluan Kajang, manakala salah satu stesen pertukarannya terletak di Glenmarie iaitu bagi LRT Laluan Kelana Jaya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required