ChargeSini miliki lebih 750 pengecas EV setakat suku kedua 2024 – 300 lokasi baharu belum dipasang

ChargeSini miliki lebih 750 pengecas EV setakat suku kedua 2024 – 300 lokasi baharu belum dipasang

ChargeSini mengumumkan telah memasang lebih 750 pengecas kenderaan elektrik di Malaysia, dengan peningkatan ketara dalam penggunaan pada suku kedua 2024. Oleh itu, syarikat itu berkata ia telah mengukuhkan kedudukannya sebagai charge point operator (CPO) terbesar dengan liputan terluas di negara ini.

Menerusi kenyataan yang dikeluarkan, ChargeSini berkata pengecasnya diedarkan secara strategik di seluruh negara, dengan pembahagian tiga hala yang sama rata antara kondominium; pusat membeli-belah dan pasar raya, serta bangunan komersil (menara pejabat, restoran serta kemudahan awam dan swasta utama lain).

Syarikat itu juga menekankan beberapa pencapaian yang dicapai pada Q2 2024, termasuk penubuhan 10 lokasi baharu dengan poin pengecasan, perkongsian dengan Charge+ untuk membentuk rangkaian pengecasan EV terbesar Malaysia-Singapura, pemeteraian memorandum persefahaman (MoU) dengan KTC Arkz Group akan memasang 40 petak pengecas EV di Seri Iskandar Heights serta perasmian kemudahan pengecasan EV kediaman terbesar di Putrajaya di Tamara Residence.

Pada Mei lalu, sebanyak 32 pengecas AC dan tiga pengecas DC telah dipasang di beberapa lokasi seperti The Food Merchant OUG dan Sunway Medical Centre Penang. Lain-lain penjanjian yang telah ditandatangani termasuk dengan Sunway Group dan Huawei Malaysia untuk memperluaskan stesen pengecas EV di kawasan hartanah seluruh Malaysia.

Akhir sekali, pada bulan Jun, 14 stesen pengecas telah ditubuhkan dan perjanjian telah dimeterai dengan Pro-Net untuk menyepadukan pengecas DC ChargeSini ke dalam rangkaiannya bagi memberikan pengalaman pemilkan pintar pengecasan yang lebih lancar melalui aplikasi pintar Hello. MoU penyelidikan PhD dengan Universiti Multimedia (MMU) untuk perkongsian dikuasakan AI juga dibuat pada bulan yang sama.

Untuk rancangan masa hadapan, ChargeSini memberi tumpuan untuk mengembangkan lagi rangkaiannya dan mempunyai lebih 300 lokasi yang sedang menunggu untuk pemasangan. Menjelang akhir tahun, 26 stesen pengecas EV juga akan disediakan di seluruh Pulau Pinang.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required