BMW 520i M Sport G60 2024 kini di Malaysia, RM350k

BMW 520i M Sport G60 2024 kini di Malaysia, RM350k

Tiga bulan selepas memperkenalkan BMW 520i di Malaysia Autoshow, BMW Malaysia melancarkan pula versi paling bawah G60, dengan BMW 520i M Sport yang ditawarkan pada harga asas RM349,800, iaitu RM17K lebih mahal berbanding 520i standard. Dengan pakej BMW Service & Repair Inclusive dengan waranti lima-tahun dan penyelenggaran berjumlah RM26,900, mnjadikan harga atas jalan mencecah RM376,700 tanpa insurans.

Ciri luarannya termasuklah pakej M Sport, roda jejari-berkembar 935 M bicolour 19-inci dan kemasan M high-gloss shadowline, menjadikan sedan ini nampak lebih menarik. Di dalamnya, kabin 520i M Sport dipertingkatkan dengan M anthracite headliner, serlahan M dalam krom gelap serta kemasan aluminium rhombicle serta roda stereng balutan kulit tiga-jejari rekaan M Sport.

Kelengkapan standard yang diberikan termasuklah BMW Curved Display yang merangkumi panel instrumen 12.3-inci dan skrin sesentuh infotainmen 14.9-inci, sistem bunyi Harman Kardon HiFi dan BMW Interaction Bar, bersama lampu ambien yang membolehkan pemandu membuat tetapan mengikut kesesuaian. Kereta ini juga dilengkapi alas pengecas telefon pintar tanpa wayar, bersama dengan Connected Drive Services dan Connected Package Professional.

Risalah spesifikasi/harga BMW 520i M Sport

Secara mekanikalnya, M Sport ini berkongsikan penjana kuasa yang sama dengan model asas 520i, dengan unit B48 2.0 liter empat-silinder sebaris pengecas turbo petrol, yang turut menampilkan binaan hibrid ringkas 48V, menghasilkan 208 hp dan tork 330 Nm yang menyalurkan pacuan ke roda belakang menerusi transmisi automatik lapan-kelajuan. Angka prestasinya juga lebih kurang sama dengan 520i asas, dengan pecutan 0-100 km/j dalam 7.5 saat dan kelajuan maksimum cecah 230 km/j.

Sistem bantuan pemanduan untuk model ini termasuklah Driving Assistant Plus, yang terdiri daripada sistem bantuan berasaskan radar dan kamera, dengan Kawalan kelajuan Aktif bersama fungsi stop & go, Bantuan Kawalan Lorong dan Stereng serta Amaran Ketibaan Lorong. Turut diberikan ialah Bantuan Parkir Tambahan.

Sebanyak empat warna luaran diberikan untuk M Sport, iaitu Black Sapphire Metallic, Mineral White Metallic, Cape York Green Metallic dan Oxide Grey Metallic, dengan tiga warna pertama sama dengan 520i asas. M Sport turut menerima Veganza perforated upholstery, dalam rona hitam quilted atau espresso brown.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required