Proton naikkan harga semua model – mulai 15 Feb ini

Proton_Iriz_002_BM

Proton telah mengumumkan kenaikan harga bagi kesemua modelnya mulai 15 Februari 2016 ini. Ia melibatkan kenaikan antara RM312 sehingga RM2,021 bergantung pada varian modelnya. Kenaikan harga ini tidak dapat dielakkan berikutan kejatuhan ringgit memandangkan kebanyakan bahan mentah dibeli dalam mata wang asing. Malah kelemahan ringgit turut memberikan kesan terhadap kos operasi dan keseluruhan sistem rantaian syarikat.

Senarai penuh harga baharu akan dipaparkan di laman web Proton apabila ia bermula kelak.

Bagi menyerap impak akibat kesan kejatuhan ringgit, sejak Ogos 2015 lalu, Proton telah melakukan pelbagai usaha termasuklah mengurangkan kos operasi dan rasionalisasi operasi yang diperlukan. Malah impak ini bukan setakat dirasai oleh Proton tetapi boleh dikatakan keseluruhan industri.

Para pelanggan yang berhajat untuk membeli kenderaan baharu disarankan mengunjungi mana-mana bilik pameran Proton untuk mengambil peluang promosi sempena Tahun Baru Cina yang sedang dijalankan. Kadar faedah sebanyak 2.8% dikenakan untuk semua kereta Proton dan juga skim graduan dengan bayaran bulanan dari RM258 sebulan turut ditawarkan. Bukan itu sahaja, rebat tunai sehingga RM6,200 bagi model 2015 terpilih dan 30% bagi cenderahati juga ditawarkan. Promosi ini hanya sah sehingga 31 Mac ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 

Comments

  • Sam Loo on Feb 02, 2016 at 8:08 am

    Who cares? Proton increased their price, still can’t change anything.. Slow sales, at the end, proton give RM10K discount.. bad FE, bad RV, bad quality of part, bad CVT gearbox..
    Buy Toyota better!

    Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 4
 

Add a comment

required

required