Honda Accord 2016 bakal diperkenalkan di Thailand

Untungnya Thailand kerana bakal menerima kemasukan Honda Accord 2016 pada 25 Februari ini. Honda Thailand telah pun menyebarkan video menerusi laman Youtube, menunjukkan beberapa sudut model facelift Accord terutamanya pembaharuan yang dibuat pada bahagian luarannya.

Paling menjadi perhatian ialah lampu utama LED bersama lampu nyalaan siang, dengan bahagian hadapan yang diberi penambahbaikan. Malah ia juga dilengkapi dengan gril hadapan yang lebih mantap, lampu kabus dan lampu belakang baharu. Rekaan rimnya pula sedikit sama dengan model sedia ada Accord 2.4L.

Namun, video tersebut tidak menunjukkan bahagian dalamannya, cuma pastinya terdapat perubahan dan penambahan elemen, termasuk sistem hiburan dan instrumen baharu. Malahan, Accord 2016 ini juga dikatakan telah dimantapkan prestasi pemanduannya dengan peredam baharu, sistem stereng berkuasa elektrik yang ditala semula dan menggunakan material alumnium pada bonet kereta.

2016-honda-accord-facelift-1_BM

Untuk pilihan enjin, model bagi pasaran Amerika Utara ditampilkan dengan 2.4 liter Earth Dreams empat-silinder (185 hp) dan 3.5 liter V6 (278 hp), dengan padanan transmisi CVT atau manual enam-kelajuan, serta automatik enam-kelajuan. Bagi Accord 2016 versi Thailand pula, masih tiada kesahihan mengenai spesifikasinya.

Malah Accord 2016 versi USA juga dipenuhi dengan pelbagai sistem keselamatan (Honda Sensing) termasuk Kawalan Kelajuan Adaptif (ACC), Sistem Brek Tebatan Pelanggaran (CMBS), Amaran Penukaran Laluan (LDW), dan Amaran Pelanggaran Hadapan (FCW). Namun tidak dipastikan sama ada ia ada pada Accord 2016 versi Thailand mahu pun tidak.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required