Hyundai Santa Fe dan Santa Fe Sport 2017 – dipertingkatkan gaya dan teknologi

2017 Santa Fe

Hyundai telah pun memperkenalkan model facelift bagi Santa Fe yang membuat penampilan perdana di Chicago Auto Show 2016 yang sedang berlangsung. Ia tampil dengan rekaan yang lebih segar dan didatangkan lebih banyak teknologi terkini.

Kedua-dua varian Santa Fe dan Santa Fe Sport 2017 ini telah diberikan suntikan yang lebih segar bagi menyerlahkan lagi penggayaannya termasuk padanan gril hadapan yang kelihatan lebih mantap, lampu nyalaan siang LED baharu, lampu utama dan lampu belakang yang diberi penambahbaikan, ekzos berkembar dan panel jumpelang (rocker) baharu dengan kekemasan perak.

Hyundai turut menambah lebih banyak teknologi terutamanya bagi pilihan sistem hiburan dengan sambungan terkini termasuk menampilkan sistem audio dengan paparan LCD berwarna lima-inci, paparan skrin sesentuh tujuh-inci dengan Android Auto™ bagi Santa Fe Sport, sistem navigasi dengan skrin sesentuh lapan-inci bersama Android Auto™, audio premium Infinity®, QuantumLogic® Surround dan Teknologi Penyimpanan Muzik Clari-Fi™ serta Hyundai Blue Link® dan port USB untuk barisan ketiga (kedua-duanya standard untuk Santa Fe).

Bukan itu sahaja, ia turut menampilkan tempat duduk penumpang dengan pelarasan ketinggian secara elektronik, pemegang cawan untuk barisan kedua (model terhad Santa Fe), kawalan kemasukan tanpa kunci, sistem telefon pintar dengan Bluetooth, butang kawalan audio pada roda stereng, kekemasan dalaman kayuan dan ruang konsol tengah yang direka semula.

Malah turut memantapkan lagi sistem keselamatan yang lebih jitu termasuk Kawalan Kelajuan Pintar, Amaran Penukaran Lorong, Brek Kecemasan Automatik dengan Pengesan Pejalan Kaki dan set lampu adaptif dengan Bantuan Lampu Tinggi. Ia turut menampilkan kamera pandang belakang, dan cermin sisi dengan paparan titik buta.

Elemen lain yang turut ditambah ialah pemilihan Mod Pemanduan dengan tiga pelarasan iaitu Sport, Eco dan Normal. Malah Hyundai turut menawarkan model Santa Fe dengan versi pacuan roda-hadapan dan semua-roda.

2017 Santa Fe Sport

Santa Fe 2017 ini dijanakan oleh enjin 2.4 liter dengan kuasa 185 hp dan 2.0 liter pengecas turbo (245 hp) bagi Santa Fe Sport, dengan Santa Fe tujuh-tempat duduk pula dipadankan dengan enjin 3.3 liter V6 (290 hp). Kesemua model digabungkan dengan kotak gear automatik enam-kelajuan.

Hyundai turut menawarkan pilihan baharu Blue Link bagi sambungan keselamatan dan diagnostik yang menampilkan Kawalan Menghidup Enjin dengan Kawalan Suhu, Pelindungan Kecurian Kenderaan dan Kawalan membuka/Mengunci Pintu.

Harga yang ditawarkan bermula $25,350 (RM105,529) untuk model 2.4L FWD Sport dan $30,800 (RM128,217) bagi FWD Santa Fe SE.

GALERI: Hyundai Santa Fe 2017


GALERI: Hyundai Santa Fe Sport 2017

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 

Comments

  • razak on Aug 14, 2016 at 8:18 pm

    When will this new Santa Fe 2017 modEl introduced here in Malaysia?

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 1
  • Richard on Apr 26, 2017 at 11:26 am

    Have been waiting for more than a year and yet no news. Sigh… Sime darby santa fe is such a good car. Pls bring it in

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required