Mercedes-AMG GT naiktaraf turbo Stage 1 dari Renntech – kuasa meningkat ke 716 hp dan 889 Nm

RENNtech-Mercedes-GT-S-1-PTBM

Mercedes-AMG GT sememangnya sebuah jentera yang memang hangat kuasanya. Namun apabila ia menerima sentuhan Renntech bagi menala semula model tersebut, pasti ledakan kuasanya bertambah mengujakan. Bagi Renntech, proses talaan semula ini sangat menyeronokkan kerana kuasa yang dihasilkan cukup luar biasa

Renntech telah melakukan modifikasi pada enjin 4.0 liter bi-turbo V8 bagi Mercedes-AMG GT dengan meningkatkan kit turbo bagi Stage 1 dengan roda pemampat yang lebih ringan, perumah pemampat yang baharu dan impeller yang lebih besar.

RENNtech-Mercedes-GT-S-13-PTBM

Ia turut disertakan dengan Pakej Prestasi R1 iaitu penapis udara aliran tinggi dan downpipe dari besi keluli tahan karat. Modifikasi ini turut melibatkan penaiktarafan ECU, yang meningkatkan kuasa sehingga 716 hp dan 889 Nm berbanding talaan Brabus sebanyak 600 hp dan 750 Nm. Peningkatan kuasa ini turut memberikan masa pecutan 0-100 km/j dalam hanya 3.8 saat.

Bukan itu sahaja, Renntech turut membangunkan kit penambahbaikan suspensi yang menampilkan suspensi gegelung Renntech dan peredam OEM. Dengan pelarasan semula ketinggian, tinggi suspensi jentera ini menurun sebanyak 38 mm pada bahagian hadapan dan belakang.

Sesuai dengan penambahan kuasa, kit turbo Stage 1 ditawarkan pada harga USD$11,880 (RM49,918), sementara kit suspensi pula USD$1,980 (RM8,320).

GALERY: Mercedes-AMG GT S

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required