Mitsubishi Malaysia naikkan harga hingga RM8.5k

Mitsubishi-Malaysia-2016-prices

Pada November 2015 lalu, Mitsubishi Motors Malaysia (MMM) telah pun mengumumkan kenaikan harga bagi semua modelnya efektif suku pertama 2016.

Kenaikan harga ini didorong oleh faktor susut nilai mata wang Ringgit yang memberikan kesan terhadap kos keseluruhan pembuatan kenderaan.

“Disebabkan perkara ini, MMM akan terus menawarkan promosi jualan yang menarik buat para pelanggan kami. Malah kami juga akan kekal komited kepada semua rakyat Malaysia untuk memastikan pengalaman pemilikan yang diingini dan kereta yang memberikan nilai pada wang,” ujar CEO MMM Yang Won-Chul.

Mitsubishi ASX unit CKD alami sedikit perubahan, lonjakan harga yang lebih tinggi bagi Triton yang diimport dari Thai

Kadar penstrukturan harga baharu ini telah pun diumumkan. Tiada perubahan buat Mirage, seakan memberikan gambaran model penambahbaikannya seperti yang diwar-warkan sejak kebelakangan ini bakal tiba tidak lama lagi. Pajero lama pula telah digugurkan dari barisan model tempatan, dan Attrage pula kini hanya ditawarkan untuk satu spesifikasi sahaja iaitu GS, tiada lagi SE. Untuk Attrage GS 2016, ia berharga sekitar RM75k, namun difahamkan varian ini mungkin lebih atau lebih kurang sama, tetapi tanpa lampu nyalaan siang LED.

Manakala harga ASX pemasangan tempatan pula tidak begitu banyak berbeza, sementara Triton yang diimport dari Thailand pula mengalami lonjakan harga yang lebih besar. Carta di atas ada senarai harga penuh bagi semua barisan model Mitsubishi yang sedia ada ditawarkan di Malaysia.

Kelemahan nilai ringgit pada tahun lalu mendorong kebanyakan pengeluar kenderaan meningkatkan harga jualan masing-masing. Antara jenama yang menaikkan harga ialah Honda, Toyota, Lexus, Kia, Peugeot, Citroen dan Audi. Malah Proton turut menaikkan kadar harga sehingga 4.6%.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required