Lexus daftar nama UX 200, UX 250, UX 250h

Lexus-NX-Canada-06

Lexus dikhabarkan telah mendaftar secara rasmi nama ‘UX’ di Australia termasuk bagi varian UX 200, UX 250 dan UX 250h. Nama ‘X’ ini memberikan bayangan akan ada SUV baharu menyertai barisan model SUV jenama mewah ini iaitu NX, RX dan LX. Tetapi SUV yang bagaimanakah bagi satu lagi ‘X’ ini?

AutoGuide berpendapat, nama UX ini lebih sesuai untuk SUV tujuh-empat duduk baharu yang dikhabarkan akan memasuki bilik pameran di Amerika pada akhir tahun ini, yang lebih kurang seperti model RX. Mungkin juga seperti model baharu Acura MDX, Infiniti QX60 dan Audi Q7.

Namun bertentangan dengan pendapat dari Autoevolution yang mengatakan saiz penjana kuasa yang disarankan mungkin terlalu kecil untuk SUV tujuh-tempat duduk yang besar ini, dan mungkin juga UX akan menjadi crossover yang kecil iaitu sebelum NX, seperti pesaing BMW X3 dan Mercedes-Benz GLC.

Lexus UX juga mungkin berkongsi platform dengan model baharu Toyota C-HR iaitu model crossover kompak yang bakal bersaing dengan Nissan Juke, Mazda CX-3 dan Honda HR-V. Seperti mana Lexus NX yang ‘meminjam’ senibina Toyota RAV4. Berdasarkan nama tiga varian ini, UX juga mungkin menerima enjin aspirasi-natural 2.0 dan 2.0 liter, serta penjana kuasa hibrid.

Nampak gayanya pasaran SUV semakin panas sekarang, dan pastinya Lexus mahu mengambil terbaik untuk mengekalkannya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required