Mercedes-Benz Malaysia dan Cycle & Carriage Bintang lancar City Store Autohaus pertama di TREC KL

Photo 1

Mercedes-Benz Malaysia (MBM) dan Cycle & Carriage Bintang Berhad (CCB) telah membuka Mercedes-Benz City Store yang pertama di Malaysia. Terletak di hab gaya hidup dan hiburan, TREC Kuala Lumpur, ia menawarkan pengalamanpenuh bermakna buat pelanggan baharu Mercedes-Benz serta penggemar sedia ada.

Dengan pelaburan bernilai RM4.3 juta, Mercedes-Benz City Store ini yang berkeluasan 9,373 kaki persegi ini mempunyai tujuh bilik pameran yang dilengkapi dengan pelbagai papan tanda interaktif yang menampilkan pelbagai informasi mengenai model Mercedes sedia ada. Selain itu, terdapat 16 jurujual yang bersedia memberikan perkhidmatan khidmat jualan yang diperlukan oleh para pelanggan. Malah juga mempunyai kawasan privasi i-Showroom, termasuk lounge eksklusif untuk pelanggan serta rekaan dalaman yang moden dan terkini.

“Sempena dengan ulang tahun ke-130 Mercedes-Benz, kami mahu melangkah lebih ke hadapan. Dengan keunikan format yang ditonjolkan, Mercedes-Benz City Store yang pertama ini turut mengetengahkan konsep yang lebih segar,” ujar Timbalan Presiden MBM, Mark Raine.

Photo 2

Menurut CEO CCB Datuk Wong Kin Foo pula, “Pada tahun 1951, Cycle & Carriage diberikan mandat untuk mengedarkan jenama Mercedes-Benz di Malaysia, dan kami memulakan perniagaan di Jalan Tuanku Abdul Rahman (atau dahulu dikenali sebagai Batu Road). Ia menjadi perintis pada peruncitan jualan automotif.

“Memandangkan lokasi tersebut kurang kondusif untuk bilik pameran automobil, kami berpindah ke Regal House di Jalan Tun Razak yang lebih mudah untuk diakses. Kini, selepas 65 tahun, kami berpindah ke lokasi ini pula.”

Dua minggu yang lalu, CCB telah melancarkan Autohous di Petaling Jaya, dan diikuti dengan Autohous Georgetown seminggu kemudian. Kedua-duanya turut menampilkan identiti korporat Mercedes-Benz yang baharu.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required