Koenigsegg Agera Final One of 1 sangat terhad!

Koenigsegg-Agera-Final-One-of-1-1

Digambarkan sebagai “edisi terhad yang amat bermakna”, Koenigsegg Agera Final One of 1 merupakan model terakhir dalam barisan Agera. Walau bagaimana pun, menerusi program Agera Final, para pemiliknya diberi kebebasan untuk menentukan reka bentuk dan spesifikasi bahagian yang boleh ditempah khas untuk jentera mereka. Terhad kepada tiga model sahaja, Koenigsegg Agera Final One of 1 merupakan lambang kejayaan Agera RS.

Menurut Koenigsegg, “One of 1” yang pada namanya adalah disebabkan para pelanggan mahukan Agera mirip pada Koenigsegg One:1 daripada sudut prestasi. Ia masih mengekalkan tingkap bumbung, bumbung storable dan ruang bagasi penuh. One of 1 juga hanya seberat 1,380 kg.

Daripada segi rekaannya, pereka Koenigsegg bekerja secara lebih rapat dengan pemiliknya bagi memberikan apa yang mereka mahukan, termasuk mengekalkan rekaan bumbung dan ruang penyimpanan barang. Dalam masa yang sama masih mengekalkan tahap aerodinamiknya. Selain itu, peralatan dan fabrik yang dipilih juga lebih terperinci dan ia tidak boleh ditiru atau digunakan pada model lain.

Koenigsegg-Agera-Final-One-of-1-3

Antara elemen rekaan kustom yang ada pada One of 1 termasuklah pemisah hadapan baharu, tiga winglet pada bampar hadapan, corong udara pada bahagian bumbung, sayap belakang dengan bilah kedua dan winglet yang boleh dilaras. Di mana bahagian spesifik ini direka menggunakan bendalir pengiraan dinamik bagi meyalurkan kuasa downforce yang lebih maksimum serta mengekalkan fungsi ruang penyimpanan barangan di bahagian hadapan.

Selain itu, bahagian yang turut dikustom juga termasuklah jaring perisai bahagian belakang, logo khas pada bahagian sayap dan sisi serta ekzos titanium berkembar cetakan-3D dengan nama “One of 1”. Bahagian kabinnya pula, ia menampilkan lebih banyak logo dan juga penukar gear dengan kekemasan aluminium.

Sementara itu, semua kos pilihan adalah standard bagi One of 1, iaitu sebahagian daripad aprogram Agera Final. Ini termasuklah beberapa elemen seperti roda gentian karbon Aircore yang ringan serta kekemasan gentian karbon pada bahagian panel badannya.

Agera Final One of 1 dijanakan enjin 5.0 liter turbo-berkembar V8 yang mampu memberikan kuasa sehingga 1,360 hp dan tork 1,371 Nm. Semua model Agera Final ini akan dihantar kepada pemiliknya akhir 2017.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required