SPIED: Ford Focus facelift di Malaysia – ruang dalaman didedah, ada SYNC 2, Bantuan Parkir Aktif

2016-ford-focus-spyshots-001-copy

Sekali lagi kelibat Ford Focus baharu dirakamkan. Terima kasih pada Chris Lim kerana mengirimkan foto kedua-dua varian hatchback dan sedan yang dirakamkan di bilik pameran lama Sime Darby Auto Connexion (SDAC) PJ.

Focus baharu ini, dengan hatchback varian Sport+ yang kelihatan menampilkan rim aloi pelbagai-jejari 17-inci dan kit badan luaran termasuk peresap hadapan dan belakang, skirt sisi dan spoiler sport belakang. Manakala sedan varian Titanium pula menampilkan roda yang sedikit kecil berbanding hatch, di samping lampu utama halogen hadapan dan belakang.

Untuk pertama kali, kita dapat melihat ruang dalamannya secara lebih dekat. Kelihatan dua warna bagi balutan kulit upholstery, satu warna beige dan lagi satu hitam. Menerusi foto ini, kelihatannya warna beige bagi sedan, dan hitam pada hatch.

Malah Ford baharu ini turut didatangkan dengan sistem hiburan SYNC 2 dan paparan sesentuh lapan-inci. Dan jika dilihat secara lebih dekat, terdapat perkataan “Sony” pada papan pemuka, mengesahkan Focus baharu ini ditampilkan dengan sistem audio Sony sembilan-speaker.

Selain itu, ia turut menampilkan roda stereng dan tombol gear balutan kulit, butang penghidup enjin, fungsi Bantuan Parkir Aktif Ford, kawalan kelajuan, penghawa dingin automatik dual-zon, slot bagi USB dan pengaktifan lampu utama auto.

Untuk kuasanya, apa yang kita tahu, Focus bagi pasaran Malaysia menampilkan enjin 1.5 liter EcoBoost yang menawarkan 180 PS pada 6,000 rpm dan tork 240 Nm antara 1,600 hingga 5,000 rpm. Ia juga dipadankan dengan transmisi baharu SelectShift enam-kelajuan, bagi menggantikan PowerShift auto dual-klac.

Ford Focus baharu ini akan dijadualkan dilancarkan minggu hadapan, dan ikuti perkembangan selanjutnya menerusi paultan.org/bm.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required