Honda CR-Z facelift dilancarkan di Indonesia – RM168k

Honda-CR-Z-FL-Indonesia-02

Honda CR-Z facelift telah pun dilancarkan di Indonesia oleh PT Honda Prospect Motor. Setelah diumumkan kehadirannya sejak Ogos tahun lalu, ini merupakan model facelift yang kedua di pasaran Indonesia. Di mana model facelift pertama diperkenalkan di peringkat dunia sewaktu penganjuran Indonesian International Motor Show (IIMS) 2012 dan kemudian dilancarkan di Malaysia pada awal 2013.

Model facelift di Indonesia ini seperti mana yang pernah disaksikan di Jepun, dan ia telah dilengkapi dengan pelbagai elemen. Termasuklan kemasukan tanpa kunci dengan butang penghidup enjin, HDMI dan dua USB port, lampu utama LED dengan rekaan baharu (termasuk lampu nyalaan siang LED dan lampu isyarat membelok) dan kamera parkir pelbagai-pandangan dengan head unit 2-DIN bersama skrin sesentuh.

Selain itu, ia turut menampilkan brek parkir elektronik yang diletakkan di tengah-tengah tempat duduk hadapan, yang merupakan perubahan terbesar pada bahagian kabin yang turut menambahkan ruang pada konsol tengah dan perehat tangan. Bukan itu sahaja, jahitan kontras berwarna oren juga ditampilkan pada tempat duduk, balutan roda stereng, tombol gear, dan panel pintu.

Klik untuk besarkan imej

Untuk luaran, model 2016 ini turut menambah baik bahagian hadapan termasuk bampar serta menampilkan lampu utama LED rekaan baharu. Bukan itu saja, rim dua-tona stail-kepingan bilah 17-inci turut ditampilkan bersama bampar belakang baharu dan peresap yang bergaya lebih mantap. Bahagian hadapan dan belakang yang diperkemaskinikan nampak lebih bersudut berbanding model sebelumnya.

Bagi penjana kuasanya, tiada perubahan dan masih mengekalkan enjin 1.5 liter dengan kombinasi Integrated Motor Assist (IMA), yang mampu menghasilkan kuasa sehingga 136 PS dan tork 190 Nm (lebih 12 PS/16 Nm berbanding model asal CR-Z). Motor elektriknya pula dikuasakan oleh 144-voltan, bateri lithium-ion 18.8 kW. Namun kotak gear manual enam-kelajuan tidak ditawarkan buat pasaran Indonesia, hanya transmisi CVT dengan pedal penukar gear sahaja yang ditampilkan.

Didatangkan dengan empat pilihan warna iaitu Milano Red, Premium White Pearl, Hellios Yellow Pearl II dan Smart Black. Ia dijual pada harga atas jalan Rp 535 juta (RM167,660).

GALERI: Honda CR-Z facelift di Tokyo 2015


GALERI: Honda CR-Z 2015 facelift

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required