Subaru Impreza 2017 bakal buat penampilan sulung hujung bulan ini di New York International Auto Show

2017-Subaru-Impreza-teaser_BM

Selepas mempamerkan dua kereta konsep berkaitan, Hatchback lima-pintu di Tokyo dan Sedan di L.A, Fuji Heavy Industri mengumumkan Subaru Impreza 2017 akan membuat penampilan sulung di New York International Auto Show 2016 yang bakal berlangsung hujung bulan ini. Impreza generasi terbaharu ini akan ditampilkan pada 23 Mac iaitu lebih kurang dua minggu dari sekarang.

Satu imej pendedahan awalan ditampilkan untuk versi produksi kereta tersebut, memberikan gambaran awal rupa bentuk bahagian hadapannya. Ia masih berpenampilan seperti sebuah Subaru yang tipikal, dan tidak menampilkan rekaan yang sangat agresif seperti yang ditunjukkan pada model konsepnya.

Kereta ini dibina berasaskan platform Subaru Global Platform yang baharu, menampilkan pelbagai kejuruteraan baharu yang diterapkan dengan peningkatan ketegaran badan sekitar 70% hingga 100%, aspek NVH dan juga keselamatan. Platform tersebut bakal digunakan untuk pembangunan kereta-kereta baharu Subaru selepas ini bermula dengan model Impreza 2017.

GALERI: Subaru Impreza Sedan Concept


GALLERY: Subaru Impreza 5-Door Concept

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required