Imej digital rendered Suzuki Swift dan Swift Sport generasi seterusnya telah tersebar di Internet

Spy-Photo

Imej digital rendered Suzuki Swift dan Swift Sport generasi seterusnya telah pun tersebar menerusi Internet. Katanya ia tersebar dari persidangan wakil pengedarnya di Perancis. Model Swift generasi ke-empat ini dikatakan mengekalkan bentuk keseluruhannya, tetapi dengan sudut yang lebih bergaya.

Model berwarna merah ini adalah model biasa Suzuki Swift (foto di bawah). Pada bahagian luarannya, hasil render ini menunjukkan lampu utama baharunya, bampar dan gril hadapan yang direka semula dan lampu nyalaan siang LED baharu dengan diposisikan di atas lampu kabus. Malah roda rekaan baharu juga ditampilkan.

Paling penting, Swift generasi akan datang ini seperti memiliki pemegang pintu belakang yang tersembunyi (pada tiang-C, sama seperti Honda HR-V) dan rekaan bumbung terapung. Malah bahagian belakangnya juga telah diolah semula, termasuk menampilkan pencahayaan baharu dan bampar yang dipertingkatkan. Sumber foto ini juga mendedahkan Swift baharu ini bakal berukuran 3.84 m panjang dan 1.74 m lebar berbanding Swift generasi masa kini yang 3,850 mm panjang, 1,695 mm lebar dan 1,510 mm tinggi.

Suzuki Swift

Model berwarna putih ini pula kelihatan seperti Suzuki Swift Sport. Ia menampilkan perubahan termasuk gril hadapan haksogan yang lebih besar, corong udara yang lebih besar pada bampar hadapan dan tip ekzos berkembar yang disambungkan pada bampar belakang yang agak sporty. Ia juga didatangkan dengan set roda yang tersendiri.

Malah kelihatan juga dua lakaran bagi bahagian dalamannya, yang kelihatan agak mirip antara satu sama lain. Tetapi lakaran yang lebih sporty dengan kekemasan merah pastinya untuk Swift Sport. Lakaran ini menunjukkan roda stereng baharu yang leper di bawah dengan pelbagai-fungsi, panel instrumen pelantar kompas berkembar, skrin paparan tengah, butang kawalan penghawa dingin dan corong udara baharu pada bahagian tengah.

Laporan turut menyarankan Suzuki Swift varian asas mungkin akan dijanakan dengan enjin petrol 1.0 liter Boosterjet pengecas turbo, yang dipadankan dengan transmisi manual lima-kelajuan atau pun automatik torque converter enam-kelajuan. Malah dijangkakann varian Smart Hybrid Vehicle (SHVS) dengan menampilkan enjin 1.2 liter Dualjet dan ISG (Integrated Starter Generator) yang membantu enjin ketika dipacu dan menjanakan elektrik sewaktu membrek.

Suzuki Swift Sport

Manakala Swift Sport pula dikatakan akan dijanakan oleh enjin 1.4 liter Boosterjet suntikan-terus pengecas turbo empat-silinder. Jika kuasa yang dihasilkan sama seperti Vitara S di UK (138 hp/220 Nm), ia mungkin suatu peningkatan yang besar bagi model sedia ada dengan enjin 1.6 liter aspirasi-natural, dengan kuasa 134 hp dan 160 Nm.

Suzuki Swift generasi baharu ini dijangka akan diperkenalkan pada Disember tahun ini, dan akan ditampilkan di pasaran pada Mac 2017. Manakala Swift Sport pula dijangka tiba beberapa bulan selepas itu.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 

Comments

 

Add a comment

required

required